۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۶۸۷۱۳۹
آیت‌الله میرباقری:

دنبال کنندگان دنیا می توانند بدترین آدم ها شوند

دنبال کنندگان دنیا می توانند بدترین آدم ها شوند
استاد حوزه های علمیه گفت: کسی که دنبال زینت‌های دنیا باشد می‌تواند بدترین آدم شود ولی کسی که وارد وادی ولایت الهی و حیات طیبه شد می‌تواند بهترین آدم شود.

به گزارش سرویس حزوه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری در مراسم عزاداری که در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار داشت: در دنیا فرصت بهترین و بدترین شدن وجود دارد، کسانی که در لشکر بنی امیه بودند به این دلیل کار زشت کشتن ولی خدا را به زشت‌ترین شکل ممکن انجام دادند که دنبال زینت‌های دنیا بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: کسی که دنبال زینت‌های دنیا باشد می‌تواند بدترین آدم شود ولی کسی که وارد وادی ولایت الهی و حیات طیبه شد می‌تواند بهترین آدم شود.

استاد حوزه علمیه با تأکید براینکه امام حسین (ع) کهف و پناهگاه خداوند است، بیان کرد: کسی که به این کهف پناه ببرد خداوند او را از مکر دشمنان در امان می‌دارد و دشمنان نمی‌توانند ایمانشان را بگیرند.

وی با اشاره به آیه 20 سوره حدید عنوان کرد: دنیا چیزی جز بازی، بیهودگی، زینت، تفاخر و تکاثر در مال و اولاد نیست و این امکانات و جلوه‌های دنیا برای امتحان است و روزی این بساط جمع خواهد شد.

آیت‌الله میرباقری تصریح کرد: سر مبارک اباعبدالله(ع) بر روی نیزه آیه 9 سوره کهف را قرائت کردند که آیا گمان می‌کنید جریان اصحاب کهف از آیات و نشانه‌های عجیب ما است، یعنی گمان می‌کنید که این جریان تکرار نمی‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: جلوه‌های دنیا برای امتحان الهی است، خداوند عالم مرگ وزندگی را آفرید تا شمارا امتحان کند که کدام‌یک اهل بهترین اعمال هستید زیرا اگر مرگی در عالم دنیا نبود دل کندن از این دنیا و عمل خوب انجام دادن کار بسیار دشواری بود.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
درود
عزاداریها قبول
0
0