۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۶۸۷۱۵۴
آیت الله اعرافی:

تفاهم صِرف در برنامه های بین سازمانی ناکافی است

تفاهم صِرف در برنامه های بین سازمانی ناکافی است
مدیر حوزه های علمیه گفت: در تفاهم های بین حوزه و سایر نهادها باید دبیرخانه اجرایی تشکیل و برنامه پنج ساله همکاری تدوین شود.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه در نشستی با حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد، با اشاره به نزدیک بودن صد سالگی حوزه علمیه قم گفت: اکنون و البته بر اساس تجربیات گذشتگان، حوزه از منظومه فکری منسجمی برخوردار می باشد؛ این منظومه در قالب اسناد، طرح ها و برنامه های تحولی و متنوعی به تدوین رسیده است.

وی افزود: یکی از طرح های مهم در حوزه طرح آمایش حوزه های علمیه است.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: ما با همکاری دانشگاه فرهنگیان به توافق رسیدیم تا در خود حوزه مرکز تربیت معلم تشکیل شود و بحمدالله از سال ۹۹ انجام پذیرفت و هم اکنون دو دوره آزمون برگزار و در حال اجرا است.

وی رسیدن به تفاهمِ صِرف را در برنامه های بین سازمانی ناکافی دانست و گفت: در تفاهم های بین حوزه و سایر نهادها باید دبیرخانه اجرایی تشکیل و برنامه پنج ساله همکاری تدوین شود، تا هماهنگ با برنامه ۵ ساله حوزه به مرحله عمل برسد.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به جایگاه مطلوب مدارس علمیه سفیران هدایت تصریح کرد: به واقع معدل و تراز علمی طلاب سفیران هدایت از سایر نظام ها و برنامه های آموزشی کمتر نیست و هم اکنون منزلت علمی و توانمندی تبلیغی دانش آموختگان آن قابل تحسین است.

وی با اشاره به اینکه لازم بود دروس فقه و اصول و ادبیات عرب برنامه سفیران هدایت ارتقاء یابد گفت: بحمدالله این امر در برنامه اصلاحی جدید انجام و اجرا شد.

در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری در زمینه های مختلف بین حوزه های علمیه و دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا به امضاء مدیران آن ها رسید.

ارسال نظرات