۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۶۸۷۲۴۹
حجت الاسلام نوروزی:

دولت ایران خودرو و سایپا را به بخش خصوصی واقعی بدهد

دولت ایران خودرو و سایپا را به بخش خصوصی واقعی بدهد
حجت الاسلام نوروزی گفت: دولت باید ایران خودرو و سایپا را به بخش خصوصی واقعی بدهد نه اینکه برای آن مدیرعامل تعیین کند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه علنی مجلس و در مخالفت با کلیات برنامه‌های وزرای پیشنهادی کابینه آیت‌الله رئیسی اظهار داشت: برنامه آیت‌الله رئیسی برای دولتش کیفی و توصیفی بود و من برنامه کمی در این باره ندیدم.

وی افزود: در انتخاب وزرا سابقه ایثارگری و رزم‌آوری در برنامه وزرا ندیدم، هر چند که ایثارگری وزیر دفاع و کشور را قبول دارم.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس اظهار داشت: موضوع جانبازی، آزادگی و ایثارگری وزرا اهمیت بالایی دارد؛ اما من چیزی در این باره ندیدم.

حجت الاسلام نوروزی با تاکید بر مبارزه با فساد در 4 سال آینده و ایجاد سامانه شفافیت و ثبت اموال مسئولان گفت: ساخت مسکن و ایجاد شغل و کاهش تورم و اصلاح نظام پولی و بانکی در هر سال بسیار ضروری است اما من در این باره در برنامه وزرا چیزی ندیم.

وی ادامه داد: دولت آیت‌الله رئیسی باید پاسخ دهد که آیا بنا دارد بانک اسلامی و بانکداری بدون ربا و نظارت بر بازار به صورت جدی پیگیری کند؟

نماینده مردم رباط کریم در مجلس با بیان اینکه ایران خودرو و سایپا باید به صاحبان اصلی آن یعنی بخش خصوصی واقعی واگذار شود، از سهم 6 درصدی دولت در سهام ایران خودرو گلایه کرد و گفت: چرا دولت با وجود سهم 6 درصدی برای ایران خودرو مدیرعامل تعیین می‌کند؟

حجت الاسلام نوروزی افزود: ایران خودرو 35 هزار میلیارد تومان بدهی دارد اما بخش خصوصی می‌گوید اگر سهام این شرکت به بخش خصوصی واقعی واگذار شود از زیانده خارج می‌شود و آن را سودده خواهیم کرد.

وی افزود: حل معضل فاصله طبقاتی و ایجاد سامانه شفافیت در دولت آیت‌الله رئیسی بسیار ضروری است و این دولت باید پاسخ دهد آیا بنای اجرای این موضوعات را دارد یا خیر.

ارسال نظرات