۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۶۸۷۲۹۳
آیت الله احمدی فقیه یزدی در گفت‎‌وگو با رسا:

نمایندگان مجلس با سرعت و دقت کافی به بررسی صلاحیت وزیران بپردازند

نمایندگان مجلس با سرعت و دقت کافی به بررسی صلاحیت وزیران بپردازند
استاد درس خارج حوزه گفت: نمایندگان مجلس برای پیشرفت و توسعه برنامه های اجرایی کشور، خیلی سریع اما با دقت فراوان به بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی بپردازند.

آیت الله محمدحسین احمدی فقیه یزدی استاد درس خارج حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به آغاز بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون بحران فرهنگی در تمام کشورهای اسلامی وجود دارد، از این رو باید هدف از تشکیل حکومت و دولت اسلامی این باشد که بشریت در مسیر صحیح زندگی قرار گیرد.

آیت الله احمدی فقیه یزدی با بیان اینکه همان گونه که رهبر معظم انقلاب تأکید کردند، باید اعضای کابینه دولت از هر جهت تابع قرآن، دین مبین اسلام و ولایت مدار باشند، تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رأی اعتماد به وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم، برنامه های فرهنگی و دینی آنها را مد نظر قرار دهند.

هر یک از اعضای هیأت دولت باید سفیر و مبلغ دین مبین اسلام در جامعه باشند

وی با تأکید بر اینکه هر یک از اعضای هیأت دولت باید سفیر و مبلغ دین مبین اسلام در جامعه باشند، افزود: اگر وزیران بینش قوی و اعتقاد اسلامی نداشته باشند، نمی توان انتظار داشت جامعه در مسیر صحیح و دینی گام بردارد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم بر کارآمدی و داشتن کارنامه درخشان وزیران پیشنهادی تأکید کرد و گفت: تنها صرف برنامه داشتن کافی نسیت، بلکه نحوه اجرا و تحقق برنامه ها حائز اهمیت است.

آیت الله احمدی فقیه یزدی بیان کرد: وزیران باید زمان بندی دقیق برای برنامه های پیشنهادی خود به مجلس شورای اسلامی ارائه دهند که چه زمانی این برنامه ها اجرا و تحقق خواهد یافت.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم اظهار کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای پیشرفت و توسعه برنامه های اجرایی کشور، خیلی سریع اما با دقت فراوان به بررسی سابقه و صلاحیت وزیران پیشنهادی بپردازند.

وی بر بهره گیری هیأت دولت سیزدهم از نخبگان دانشگاهی و حوزوی تأکید و ابراز کرد: کابینه دولت سیزدهم باید از نخبگان حوزوی و دانشگاهی برای تدوین و اجرای برنامه های دولت استفاده کند.

آیت الله احمدی فقیه یزدی ابراز داشت: دولت انقلابی و مردمی سیزدهم باید از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید برای افزایش معنویت در جامعه و همچنین توسعه و پیشرفت کشور بهره بگیرد.

ارسال نظرات