۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۶۸۷۳۷۱
حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان:

رسانه ملی و خبرگزاری‌های انقلابی در تبلیغات هوشمندانه کم‌کاری دارند

رسانه ملی و خبرگزاری‌های انقلابی در تبلیغات هوشمندانه کم‌کاری دارند
استاد حوزه گفت: دشمنان بیشتر از تحریم‌های اقتصادی حملات رسانه‌ای و بر علیه ما دارند، نباید از کنار این جملات رهبر معظم انقلاب درباره تبلیغات رسانه ای دشمن ساده عبور کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان به ‌مناسبت ماه محرم در حوزه هنری به سخنرانی پرداخته و با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص تبلیغات دشمن علیه ما گفت: امروز بیشترین تحرّک دشمنان ما علیه ما بیش از تحرّکات امنیّتی و اقتصادی، تحرّکات تبلیغاتی و جنگ نرم و تبلیغات رسانه‌ای است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین پناهیان اظهار داشت: رسانه ملی و سایت‌های خبری جبهه انقلاب درباره تبلیغات درست و هوشمندانه ضعف و کم‌کاری دارند. در این زمینه نباید بگذاریم فرمایشات رهبر انقلاب غریب بماند، جامعه باید این سخنان را بشنود.

وی در ادامه فرمایشات رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: دشمنان برای اینکه بر افکار عمومی مردم مسلّط شوند مبالغ هنگفت هزینه می کنند، کارهای بسیار انجام می‌‌دهند؛ فکرهای بسیاری را در مجموعه‌های فکری برای این کار استخدام می‌کنند تا بتوانند با جنگ روانی، با تبلیغات گوناگون، افکار عمومی کشورها را از جمله بیشتر از همه امروز کشور ما را که هدف سوء‌ نیّت قدرت‌های بزرگ است قبضه کنند و در اختیار بگیرند.

این کارشناس دینی افزود: وقتی افکار عمومی یک ملّت در اختیار بیگانه قرار گرفت، حرکت آن ملّت هم طبعاً طبق میل آن بیگانه پیش خواهد رفت. کار تبلیغاتی کار مهمّی است؛ ما در این زمینه ضعف داریم. حالا بگذریم از آن آدم‌های غافلی که از رسانه‌های داخلی هم به نفع دشمن استفاده می‌کنند. لکن درباره‌ آن کسانی هم که قصد خیر در این زمینه دارند، ما کم‌کاری داریم. در زمینه‌ کار تبلیغاتی و حرکت تبلیغاتی درست و تمهیدات رسانه‌ای باید قوی‌تر و هوشمندانه‌تر عمل بکنیم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین پناهیان با اشاره به وضعیت امروز کشور، اظهار داشت: دشمنان بیست و چهار ساعته علیه کشور ما تحرک دارند که اگر بتوانند حتی شده کوچک‌ترین ضربه را بزنند و در این کار ذره‌ای کوتاه نمی‌آیند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه همه این را شنیدیم که بزرگ‌ترین تحریم‌های اقتصادی علیه ما صورت گرفته است، ابراز کرد: اما دشمنان بیشتر از تحریم‌های اقتصادی حملات رسانه‌ای و تبلیغات بر علیه ما دارند، نباید از کنار این جملات رهبر معظم انقلاب درباره تبلیغات رسانه ای دشمن ساده عبور کنیم.

وی با بیان اینکه اگر دشمنان افکار عمومی ملت را در اختیار بگیرند آن ملت طبق میل بیگانه رفتار خواهند کرد، گفت: کار تبلیغات کار مهمی است که ما در این زمینه ضعف داریم؛ حوزه‌های علمیه، رسانه ملی و سایت‌های خبری جبهه انقلاب ضعف و کم‌کاری دارند. در زمینه کار تبلیغاتی درست باید قوی و هوشمندانه عمل کنیم. ما نباید بگذاریم فرمایشات رهبر انقلاب غریب بماند، جامعه باید این سخنان را بشنود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان با اشاره به ارزیابی عملکرد تبلیغی دشمن، بیان کرد: قرآن کریم می‌فرماید ابلیس قسم‌خورده که انسان را گمراه کند، شیوه گمراه کردن او را هم گفته ‌است که دنیا و هر آنچه در زمین است را برای انسان زینت می‌دهد که اسیر آن شده و براساس آن حرکت کند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: حیات دنیا برای کافران زینت داده‌ شده است برهمین اساس مؤمنان را مسخره می‌کنند. امکان ندارد شما مؤمن باشید و مسخره نشوید چرا که مؤمنان بر اساس عقل عمل می‌کنند عاقلان عاقبت دور را می‌بینند اما احمق نزدیک را می‌بیند اگر گفته شود با آمریکا مذاکره نکنید به شما ضربه بیشتری می‌زند کسانی که عاقل نیستند شما را مسخره می‌کنند یا اگر گرفته شود روضه امام حسین(ع) وضعیت اقتصادی کشور را بهتر می‌کند باز هم مسخره می‌کنند.

وی با بیان اینکه سخن عاقلانه و فوق‌العاده هوشمندانه را برای افراد احمق مسخره ‌کننده است، گفت: مؤمنان چون عاقل هستند ریشه‌ها و مقدمات بعیده را هم خوب می‌بینند، مؤمن از پیچیدگی‌های روابط عالم حرف می‌زند اما آنان که نمی‌فهمند این امر را مسخره می‌کنند. هر چه علم پیشرفت کند این تمسخرها کمتر می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان با بیان اینکه مؤمنان به علم و تجربه بها می‌دهند به‌همین دلیل مسخره می‌شوند، عنوان کرد: مشکل برخی مسخره‌کنندگان تحجر علمی است، نباید هیچ علمی را تخطئه کنید طبق روایات هر کس تجربه را زیر پا بگذارد شقی است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مؤمن سالم برای کشتار جمعی و نابودی نسل دل می‌سوزاند، گفت: برخی برای مسخره نشدن است احساسات درست انسانی خود را پنهان می‌کنند به‌عنوان مثال برخی می‌گویند چرا به فلسطین توجه دارید درحالی‌که منافع ملی و عمق استراتژیک را نمی‌فهمند مسخره می‌کنند.

وی افزود: امروز یمن با دشمن مشترک ما می‌جنگد و دفاع می‌کند ما که از آنها حمایت می‌کنیم برخی که نمی‌فهمند مسخره می‌کنند. تمسخر روی قدرت و تفکر مؤمنان اثر می‌گذارد باید از خدا یاری بخواهیم که تحت تأثیر تمسخر افراد نفهم قرار نگیریم. مؤمن عاقل، عالم و عاشق است بنابراین به‌طورقطع توسط افرادی که علم و عقل ندارند مسخره می‌شوند.

ارسال نظرات