۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۶۸۷۳۷۳
گزارش؛

غربت طلبه ناهی از منکر!

غربت طلبه ناهی از منکر!
باز هم شاهد تعرض به آمرین به معروف و ناهیان از منکر در گوشه و کنار کشور هستیم و همچنان حمایتی درست از این افراد صورت نمی گیرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، در اوایل مرداد ماه در مهر شهر کرج، محمد حسین عابدی به همراه همسرش خانم فاطمه حسینی برای خرید از فروشگاه های زنجیره ای رفته بود، که متوجه کشف حجاب یک دختر در این فروشگاه شد، او به وظیفه دینی، اخلاقی و اجتماعی خود عمل کرده و به وی تذکر می دهد.

اما این دختر که به همراه مادرش در فروشگاه حضور داشته شروع به فحاشی و ضرب و شتم این طلبه کرده و در ادامه شخص دیگری در خارج از فروشگاه نیز با باتوم به این طلبه و همسرش حمله ور شده و به شدت این دو را مجروح می کند.

آقای عابدی و همسرش در این حادثه به شدت آسیب دیده و روانه بیمارستان شدند.

جالب اینجاست که وی بعد از گذشت یکماه از این حادثه ابراز داشته که توجه کمی به وی شده و حمایت چندانی از از او و همسرش صورت نگرفته است و نهادهایی که باید از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت کنند، متأسفانه آنگونه که باید حمایت کنند، حمایتی از وی و همسرش نکرده اند.

در این حادثه همسر این طلبه دچار شکستگی بینی شده و پس از مراجعه به پزشکان متعدد و درمان های نافرجام، همچنان این مشکل برای او باقی مانده و باید عمل جراحی برای او صورت گیرد.

همچنین این طلبه همچنان پس از گذشت یکماه از این حادثه، اثراتی همچون سرگیجه، حالت تهوع و عدم تعادل در وی باقی مانده که به گفته پزشکان، از آثار این ضربات است.

امید آن است که نهادهای مسؤول در اینگونه اتفاقات ورود کنند و از کسانی که وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را انجام می دهند حمایت قاطع را داشته باشند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵
خدایا به داد طلبه ها برس
22
5
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴
چرا قانونی برای حمایت از ناهیان منکر تصویب نمی شود که اینگونه شاهد این اتفاقات نباشیم
27
5
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶
بنده خدا همسرش
26
2
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷
همسران طلاب خیلی آسیب می بینند حتی بیشتر از خود طلاب
24
2
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۶
واقعا آخر الازمان شده که معروف منکر و منکر معروف شده
22
2
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۵:۵۴
در مملکت شیعه که به نام حسین بن علی(ع) است، بهترین عناصر تربیت یافته جامعه، بخاطر رعایت طهارت و تقوا و برای دفاع از ارزش های انسانی و پاکی جامعه، اینطور مورد تعرض قرار می گیرند و حرمتشان شکسته می شود و آب هم از آب تکان نمی خورد! تشکر از خبرگزاری رسا که یاری کرد و حداقل این خبر را پوشش رسانه ای داد.
18
3
مظفر اسماعیل زاده
Iran (Islamic Republic of)
۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
تا مسئولین رده بالا ، چه رو حانیون و چه غیر روحانیون ، خودشان در کوچه و بازار به نهی از منکر نپردازند کار درست نمی شود. مشکل اینجاست که فقط مومنین عادی این کار را می کنند و همیشه هم ضرر مادی می بینند.
15
3
مظفر اسماعیلزاده
Iran (Islamic Republic of)
۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
خواهش می کنم اگرممکن هست نوشته زیر را در خبرگزاری رسا چاپ کنید.

⛔️ ویروس ، ویروس است ⛔️
در موضوع ویروس کرونا ، مجموعه دولت و پزشکان ، به میدان آمدند ، گارد تدافعی و جنگی گرفتند، فراوان توصیه کردند و فراوان از سر دلسوزی و حس مسئولیت ، ضوابط و مقررات وضع کردند. گفتند این کار را بکنید و آن کار را نکنید. مانع مسافرت ها شد . جریمه ها در نظر گرفتند. پلیس به میدان آمد و مسافران را برگرداندند. خبرنگاران به میان مردم در کوچه و خیابانها و فروشگاه ها رفتند و با سوال و جواب ، این موضوع را یاد آوری کردند. روزها و هفته ها تعطیل شد. کارمندان ، یک سوم و نصف و نیمه سر کار رفتند. فضای کشور عوض شد. به کسانی که ماسک نمی زدند ، خدمات نمی دادند. پرستاران ، روزها و هفته ها و ماه ها به خانه نرفتند. جان پرستاران و پزشکان گرفته شد. ورزشگاه ها تعطیل شد. سینماها تعطیل شد. رستوران ها و سالن ها تعطیل شد.عروسی ها برگزار نشد. مجالس ختم تعطیل شد. عبارت با ماسک وارد شوید بر در اماکن و مغازه ها نصب شد.دست دادن و دیده بوسی ترک شد. دید و بازدیدها و صله رحم ها کنار گذاشته شد. بسیاری از برنامه های مهم و غیر مهم ، مجازی برگزار شد. دانش آموزان و دانشجویان به مدرسه و دانشگاه نرفتند. حج تعطیل شد. مساجد تعطیل شد. نمازهای جمعه و جماعت تعطیل شد. حرم های مطهر بسته شد. محرم و ماه رمضان تعطیل شد . سمپاشی معابروخیابانها انجام شد. قرنطینه ها صورت گرفت. محتکرین ماسک ، مجازات شدند. تولید ماسک بسیار افزایش یافت. انواع دستورالعمل های پزشکی و بهداشتی در رسانه ها و فضاهای مجازی داده شد. ده ها و صدها میز گرد و میز مستطیل و میز مربع برای موضوع کرونا برگزار شد. حاذق ترین پزشکان کشور وارد میدان شدند و خلاصه کاری نبوده که نکرده باشند و البته همه اینها حق و ضروری است. و همه اینها برای یک ویروس نامرئی است ( که البته برای اهلش مرئیست )
کرونا چه می کند ؟ آیا غیر از این است که فقط بدن انسان را به خطر می اندازد.
عجله نکنید. هنوز حرفم را نزدم. حوصله کنید و بقیه اش راهم بخوانید . شاید حرفم درست باشد. یک وقت برافروخته نشوید.
حرفم این است که صد البته که جان مردم بسیارمهم است و همه باید همه مقررات بهداشتی را رعایت کنیم و در این ، هیچ شکی نیست. اما آیا روح و ایمان و دین انسان و جامعه مهم نیست ؟ فضای معنوی جامعه مهم نیست ؟ برای مقابله با ویروس گناهانی مانند بدحجابی و بد حجابی ، سگ گردانی ، میمون گردانی ، خودروهای با آهنگهای غیر مجاز به همراه تک خوانی زن ، افراد شبیه به مست ، افراد خالکوبی شده و با نقوش وعلائم شیطان پرستی ، سخت گیری و مقررات لازم نیست ؟
شاید تعبیر ویروس بدحجابی و بی حجابی... برایتان جدید باشد.
دلیل این تعبیر ، کلام امام صادق (ع) است که فرمود : النَّظرَةُ سَهمٌ مِن سِهامِ‏ إبلیسَ مَسمومٌ . یعنی نگاه به نامحرم ، تیری سهمگین و زهرآلود از تیرهای ابلیس است. آیا این تعبیر به این معنا نیست که با یک نگاه حرام ، ویروس گناه وارد قلب و روح انسان می شود و آن را می میراند ؟ نمونه این نوع روایات زیاد هست.
آیا وقت آن نشده که برای مقابله با این پدیده های مهلک و صدها برابر کشنده تر از ویروس کرونا ، حالت گارد و تدافعی بگیریم و مقررات سخت در نظر بگیریم و با آنها مقابله کنیم؟ آیا وقت آن نشده که مثل مقابله با کرونا ، دولت و ملت و همه و همه پای کار بیایند؟ آیا وقت آن نشده که مقررات سخت وضع کنیم و فراوان تکرار کنیم. آیا نمی شود جلو ورود بدحجاب و بی حجاب و دیگر موارد ذکر شده را گرفت ؟ آیا نمی شود روی درب مغازه ها و تمام اماکن نوشته شود با ماسک وارد شوید؟ اگر سخت گیری کنیم چه می شود؟ جواب این است که حتما عده ای اعتراض می کنند. چرا برای سخت گیری در مورد کرونا اعتراض نمی شود و همه می پذیرند؟ چرا همانطور که براحتی به کسی که ماسک نزده تذکر می دهیم اما به بدحجاب و بی حجاب و سگ گردان و میمون گردان ... هیچ تذکری نمی دهیم و جراتمان کم است ؟ آیا ویروس فقط کروناست، آیا لطمه به دین ، کمتر از لطمه به دنیایمان است ؟ همانطور که ویروس کرونا ، پیر و جوان نمی شناسد ، ویروس بدحجابی و بی حجابی... هم ، پیر و جوان نمی شناسد و صد البته به جوانان بیشترضربه وارد می کند و ایمان آنها را می کشد. جوانانی که بدنه فعال جامعه هستند.
ویروس بد حجابی و بی حجابی و در یک کلام ، ویروس عدم توجه به واژه حیا و عفت عمومی ، کم بلایی بر سر جامعه نیاورده. اختلافات خانواده گی ، فروپاشی خانواده ها ، بچه های طلاق ، اعتیاد ، افزایش آمار شکایات در این موضوع در دادگستری ها ، بیماری های عجیب و غریب ، خانه های مجردی ، تاخیر ازدواج ، ازدواج سفید ، ترک ازدواج ، بی خانمانی و ده ها آفت دیگر که همه و همه از آثار نکبت بار و شوم همین بد حجابی و بی حجابی و عدم توجه به موضوع عفت و حیای جامعه است.
آرایش ، پوشیدن لباسهای تنگ ، کوتا ، نازک ، بدن نما ، بیرون ریختن موها ، با ناز راه رفتن و حرف زدن ، عروسی های مختلط ، آهنگها و موسیقی های غیر مجاز ، تکخوانی زن ، رقص زن در مقابل نامحرم ، عدم رعایت محرم و نامحرم درمیهمانی ها و تالارهای عروسی ، مانکن های نامناسب در داخل و بیرون مغازه ها ...همه و همه از شاخه ها و علائم ویروس بی توجهی به حیا و عفت است.
اندیشمندان دینی ، مانند پزشکان ، فراوان ، این موارد را گوشزد کردند. اگر کسی بگوید علما و روحانیون کم کاری کردند ، حرف کاملا ناصواب و اشتباهی هست. کتابها ، مقالات ، نشست ها ، فیلم ها ، کلیپ ها ، جلسات و سخنرانی های فراوان در این زمینه تالیف ، تهیه و برگزار شد.( حقیقی و مجازی ). پس کم کاری نشده است. کما اینکه پزشکان در مورد کرونا کم کاری نکردند.
خلاصه حرفم این است که در موضوع مقابله با ویروس کرونا ، دولت و پزشکان محترم ، ، مجموعه ای از مقررات را به درستی وضع کردند و به میدان آمدند و سخت گیری کردند و مقتدرانه پیش رفتند . در مورد مقابله با ویروس بد حجابی و بی حجابی و دیگر مسائل اشاره شده هم ، باید همین گونه باشد و با وضع مقررات و ایجاد فضای مقابله با معترضین و متعرضین به آزادی روحی و ایمانی جامعه به سختی مقابله شود. و البته که سهم مردم در مسیر مقابله با این ویروس بسیار بالاست.
مظفر اسماعیل زاده - یک روحانی
11
5
setare
|
۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳
سلام علیکم احسنتم اجرتان بااهل بیت علیهم السلام
حق سخن همین است، به نظر من باید قانون محکمی گذاشته شود که با متعرضان ومهاجمان به روحانیت معظم وناهیان منکر برخورد بسیار شدیدی بشود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
لطفا پرونده ایشان را دنبال کنید تا به سرانجام برسد
19
3
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶
چرا سکوت کردید و به دفاع از این طلبه نمی پردازید
19
3
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۶
با سلام از این بی بند و باری و بی حجابی تو شهر های ایران زیاد به چشم می خوره اینها اوغده ای هسن از اقتصاد از بی عدالتی از به استطلاح دین داران ظاهری که اختلاس دزدی می کنن و هزارو یک خلاف دیگه که تو ایران اتفاق میوفته تا جلو این خلاف ها و ...... گرفته نشه نمی شه به این بی حجاب ها امر به معروف یا نهی از منکر کنی می گن برید جلو خلاف های دیگه بگرید خلاصه اگه جلوی خلاف های دیگه گرفته بشه بزرگترین امر به معرف پیرامون حجاب انجام گرفته می شه
6
4
setare
|
۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹
اینها همه بهانه است، اولا دینداران اختلاس نمیکنند.اگرکسی درجایی دزدی کند، کس دیگری حق دارد قتل انجام دهد؟؟ مسابقه گناه و نافرمانی گذاشته اند. در دادگاه الهی هرگز جای این توجیهات نیست.بترسیم از نافرمانی خدا ورسول
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱
یه موقع سپاه توی میدون بود درقالب ستاداجرایی امربه معروف و وضعیت خیلی خوبی حاکم بود.متاسفانه اینکار ضعیف شد و ولنگاری درجامعه حاکم شده است که میطلبد مسیولین به میدان بیایند.البته نه شعاری
13
3
به منش
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۳
اانتقاد..
2
3
به منش
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۳
با سلام
خیانتی از این بالاتر از مسئولین کشور سراغ ندارم که قانون در مورد آمرین به معروف و ناهیان از منکر تصویب شود اما اجرا نشود.
لعنت خدا و ملائکه و انس و جن بر اون دسته از مسئولین بی کفایتی که به جز حفظ پست و مقام خود و چاپیدن مردم ، اصلا دغدغه ی دین ندارند
اگر این بی شرف ها را در ملا عام محاکمه و مجازات می کردند ، وضع کشور و حجاب و دین از این بهتر بود.
از آقای اژه ای خواستاریم هر چه سریعتر این پرونده و پرونده های مشابه را در جلسه ی علنی پیگیری کنند و مجازات علنی را درخواست داریم
13
3
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۴
سلام . چرا یه فکری به حال این بی بندو باری ها نمیشه . مگه خون شهدا از سر راه اومده .چرا خون به دل مردم کردن یه عده خاص .
14
4
ناشناس
|
۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶
پس بچه شهید و جانباز رو ندیدی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰
با سلام فقط این رو میتونم بگم که مملکت امام زمانی نباید به این شکل باشه و کسانی که میتونندولی کاهلی میکنندخداازشون نگذره کشورمون که این همه شهیدداده روبه این شکل کردنش الهم عجل لول یک الفرج
13
2
لبیک یا حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
رسیدگی بشه
13
1
لبیک یا حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
..انتقاد
2
1
لبیک یا حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
ما از آقای رئیسی درخواست می‌کنیم. به این مورد بسیار مهم رسیدگی کنند..چرا باید مملکت اسلامی اینطور با طرفی که امر به معروف میکنه رفتار بشه..در صورتی که این بنده خدا فقط تذکر داده واقعا وضع حجاب افتضاح شده..چون اکثرا نظاره گر هستن
15
3
لبیک یا حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
سلام ان شاءالله که خدا به این طلبه و همسرش سلامتی بده واز مسئولین محترم خواستار رسیدگی به پرونده ایشون هستیم ....
12
1
آرمین
Iran (Islamic Republic of)
۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۹
الهی دستشان بشکنه نگاه کن با دختر و پسر مردم چیکار کردن کسی که دست روی زن و دختر مردم بلند می‌کنه از مردانگی فقط اسمش رو یدک میکشه
16
1
مهتاب
|
۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹
.. انتقاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۸
باید از آمران به معروف و ناهیان منکر حمایت قضایی شود . آنها برای امنیت روانی جامعه خود را فدا می کنند .
13
0
لعنت بر بی حجابی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۸
سلام .
تروخدا یک کاری کنید، بیشتر منتشر‌ کنید یا نمیدونم یک کاری کسی بکنه تا اینقدر اراذل و اوباش برای ما گردنکشی نکنند! خودم که روحانی نیستم اما دلم میسوزد.
13
1
علی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲
خجالت بکشین مسئولین
خجالت بکشن مردمی که دخالت نکردین
اشد مجازات
9
1
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷
باید همچین ارزل و اوباشیها رو قلع و قم کرد اگر نه ،این یعنی مرگ اسلام این یعنی مرگ حوزه ،این یعنی مرگ روحانیت
10
1
آرشام بدیعی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷
.. انتقاد
1
1
مهدی محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸
متاسفم واسه حوزه.....
3
2
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴
خدا ازشون نگذره،ایضا از کسانی که مسئول هستن و بی بصیرت....مسئولین از خدا و از آه مظلوم بترسند.
3
2
زهرابشیری
Iran (Islamic Republic of)
۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۵
الهی بحق پهلوی شکسته مادرمان دستان اون دختربی حیاومادرملعون واون مردبی غیرت بشکنه الهی آه محمدحسین عابدی وخانمش خانه خرابتان کنه که چنین بلایی سراین دوزوج عزیزکرده حضرت زهراآوردیدمرگ براون سه ملعون
5
2
فریده
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۷
متاسفم برای مسولین
بیشترمتاسفم برای برخی از مردم جامعه مون!
طلبگی شون به کنار!انسان که بودن!
2
2
ناشناس
|
۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۶
مرگ بربیجاب درود برتوطلبه پهلوان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۸
.. کارکنان نیروی انتظامی .. همیشه دیر حاضر می شن می زارن کشت و کشتارا و قتلا صورت بگیره بعد برا صورت جلسه حاضر میشن اینه اقتدار پذیس این که پلیسا تریوتر از این زن طلبه هستن یعنی شجاعت این زن چند برابر پلیس هست داخل اهواز اشرار به برادرم حمله کردن زنگ زد پلیس بیاد یک ساعت بعد از تیراندازی اشرار مسلح و متواری شدنشان با چند تماس پی در پی پلیس اومد بعد هم شاکی شدن که کسی نیست چرا به ما زنگ زدید که بیایم واقعا آدم چی بگه
0
1
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۳
جانم فدای طلبه شجاع ماک۸سالبدترین دولت راداشتیم باید بدترازاینا به سرمون بییاد خودمون خواستیم اون مردان بیغرت خوک صفت حقشان همون زنی است که درملع عام خودفروشی می ککند
1
1
آمحمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
خودشون هم باید پیگیر کارشون باشند. طول درمان بگیرند و شکایت کنند تا دستگیرشون کنند.
1
1
سارا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
انتقاد....
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶
چرا این افراد بی حجاب این قدر جسور شدن وبرعکس شده چکار کردید با جامعه مسلمان...
محمد حسین عابدی عزیز درود بر شما
2
1
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳
به حق فاطمه زهراس امیدواریم که اه این دومظلوم گریبانشون روبگیره که خداوندجواب ظلم وتوهمین دنیا می ده ازقانون این دادگاه دنیا دررفتی قانون خدابدجورزمینگیرت می کنه
3
1
khadije
Austria
۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
عالی!
خوبه..
انتقاد
0
0
گندم
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۷
ظاهرا این اتفاق تو یکی از فروشگاههای زنجیره ای افتاده کارمند فروشگاهم با این بنده خدا برخورد کرده گفته نظم فروشگاه رو به هم ریختی باید در اون مجموعه رو تخته کنن
2
1
setare
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۷
لعنت ..... مرد بی غیرت بی شرف
درود خدا برشما ناهیان از منکر که ادامه دهنده راه انبیاء الهی هستید،خدا باشماست. الیس الصبح بقریب
1
1
ناشناس
|
۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۷
شما اونجا حضور داشتی که رفتار این طلبه رو ببینی و الان قضاوت کنی؟؟ شابد رفتار ایشون در نهی از منکر مناسب نبوده،،بدون اطلاع درست و دقیق قضاوت نکنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۶
ببینید دوستان ، بسیاری از طلاب هنوز آداب امر به معروف و نهی از منکر رو نمیدونند و حتی بلد نیستن به چه شکل باید به اشخاص مختلف تذکر بدن که همچنین مسائلی بوجود نیاد،من شخصا دو مورد از این رفتارهای طلاب رو دیدم که یکیشون منجر به درگیری شد،،من کاری به شخص ایشون ندارم،،اما عرض من این هست که اگر گفته میشه امر به معروف و نهی از منکر،آداب این کار رو هم به طلاب آموزش بدن،یه طلبه 20 ساله وقتی با رفتارهای زننده و داد و فریاد به یک دختر 25 ساله بخواد بگه حجابتو. رعایت کن،یک درصد هم شک نکنید باعث درگیری میشه...من شخصا معتقدم بیش از نصف این درگیری ها بخاطر رفتار نادرست شخص طلبه هست که نمیدونه چطور باید این کار رو انجام بده و چطور باید تذکر بده
2
0