۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۶۸۷۴۵۰

تسلیت حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه در پی درگذشت استاد حکیمی

تسلیت حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه در پی درگذشت استاد حکیمی
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه در پیامی در گذشت استاد حکیمی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه در پیامی در گذشت استاد حکیمی را تسلیت گفت.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«إِنَّمَا يَخْشَى اللَّهَ مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ»

ارتحال عالم ربانی، متفکر صمدانی، عدالت گرای حدیث شناس و روشنفکر نواندیش جناب استاد علامه مرحوم محمدرضا حکیمی را به جامعه علمی دانشگاهی و حوزوی تسلیت عرض می کنم.
شاگردی وی نزد آیات معظم ادیب نیشابوری و شیخ مجتبی قزوینی و سید محمدهادی میلانی و ابوالحسن حافظیان، او را در علوم مختلف از جمله علوم غریبه، صاحب فنون ساخت.استاد حکیمی شخصیت ویژه ای داشت؛هم با روشنفکرانی همچون دکتر علی شریعتی و دکتر حمید عنایت، اهل گفتگو و مباحثه بود و هم با حوزویان سنتی ارتباط وثیق معرفتی داشت. نامه حکیمی به فیدل کاسترو در تبیین توحید و عدل وسعادت دنیا و آخرت و تربیت و سیاست، نشان از دغدغه ایمانی او است. مکتب تفکیک نزد وی،تفکیک معرفت دینی از معرفت فلسفی وعرفانی معنا شد. دیدگاه های عدالت گرایانه و اقتصادی استاد حکیمی را باید در دایرة المعارف الحیاة یافت.

حکیمی نه تنها مولف ده ها جلد کتاب پژوهشی در راستای اسلام شناسی و شیعه شناسی و عاشورا شناسی ومهدویت شناسی و معرفی مجاهدان اسلام همچون میرحامدحسین و شرف الدین و آقابزرگ طهرانی بود؛بلکه به آنچه می نوشت عامل بود زاهد بود و دردمند بود.نقدهای او،حزبی و رقیب شکنانه نبود. کتابهایش را برای رونق زندگی مادی خود نمی نوشت ولذا با وجود چاپهای متعدد،مطالبه حق التالیف نمی کرد و حاضر به دریافت جایزه فارابی نبود.زیست عالمانه و زاهدانه استاد حکیمی،نمونه کم نظیر تاریخ معاصر ما بود.
رضوان وجنت الهی وضیافت علوی نصیب این عالم ربانی باد‌.

عبدالحسین خسروپناه دزفولی

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
علامه ذوفنون با همه مقامات علمی و عملی خود در اوج تواضع بود.
0
0