۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۶۸۷۴۶۲
حجت الاسلام فاضلی:

دولت سیزدهم چهره‌های نخبه و جوان را شناسایی و در اداره کشور بکارگیری کند

دولت سیزدهم چهره‌های نخبه و جوان را شناسایی و در اداره کشور بکارگیری کند
کرمانشاه ـ حجت الاسلام فاضلی گفت: باید از جوانان و نخبگان علمی در اداره کشور نهایت استفاده را ببریم، زیرا این قشار دارای انرژی بالایی برای خدمت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام حجت الله فاضلی عصر امروز در دیدار جمعی از نخبگان حوزوی و علمی استان کرمانشاه که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از نقاط قوت هر کشور و دولتی داشتن نخبگان و مغزهاست و خوشبختانه ایران اسلامی از این حیث جزو کشورهای برتر جهان است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه گفت: با این وجود باید اذعان کرد آنگونه شایسته است نتوانسته ایم از پتانسیل علمی نخبگان در کشور استفاده کنیم و این به معنای اتلاف سرمایه های معنوی و انسانی کشور است.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه ایران در زمینه دارا بودن نخبگان، جایگاه بسیار خوبی در دنیا دارد، بیان داشت: در بحث نرم افزاری در حوزه علم ایران کشوری کاملا غنی است و تنها احتیاج ما در این زمینه شناسایی، پرورش و به کارگیری این نخبگان می باشد.

حجت الاسلام فاضلی با اشاره به اینکه در گوشه و کنار جهان شاهد حضور مقتدرانه جوانان نخبه ایرانی هستیم، گفت: براساس آمارهای جهانی بیشترین نخبگان حاضر در سطح جهانی جوانان با علم ایرانی هستند، بنابراین باید زمینه برای بازگشت این عزیزان به کشور فراهم شود، زیرا بسیاری از این نخبگان در آرزوی خدمت به این آب و خاک هستند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه گفت: باید نگاه ما به نخبگان علمی در کشور نگاهی یکسان و از روی تدبیر باشد، باید بسترهای لازم برای شکوفایی علمی این عزیزان مهیا باشد.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه تصریح کرد: نباید اجازه دهیم که توان علمی نخبگان و چهره های برتر کشور دچار روزمرگی شود، زیرا بدترین سم برای هر نخبه ای حاشیه نشینی اوست.

حجت الاسلام فاضلی عنوان کرد: موضوع دیگری که همواره مورد غفلت ما بوده، استفاده از چهره های جوان و نخبه در اداره سیاسی مملکت است، باید به جوانان اعتماد کنیم، زیرا آنان از انرژی بالایی برای خدمت برخوردار هستند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: انتظار همه ما این است که دولت سیزدهم با نگاهی بسیار متفاوت نسبت به دولت های قبلی به جوان و نخبه ایرانی بنگرد و او را در مناصب و پست های مختلف به کار بگیرد./1400/پ210/

ارسال نظرات