۰۱ آذر ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۶۸۷۷۰

بیش از سیصد کتاب خطی در کتابخانه حوزه علمیه شاهرود نگهداری می شود/ کتابخانه حوزه علمیه شاهرود دویست سال قدمت دارد

خبرگزاری رسا ـ 339جلد کتاب خطی و چاپ سنگی در کتابخانه عمومی حوزه علمیه شاهرود نگهداری می شود.
كتابخانه عمومي حوزه علميه شاهرود

طیبه اشرفی، مسؤول کتابخانه عمومی حوزه علمیه شاهرود در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، گفت: 139 جلد کتاب خطی و 200 جلد کتاب چاپ سنگی در این کتابخانه نگهداری می شود.

وی رسائل و مکاسب شیخ مرتضی انصاری، حاشیه ملاعبدلله، روضه و اصول کافی کلینی، مختلف الشیعه فی احکام الشریعه علامه حلی، شرح تهذیب نعمت الله جزایری و احکام حج میرزای نایینی و روضه الشهدا ملاحسین واعظ را از جمله این کتابها عنوان کرد.

اشرفی اظهار داشت: این کتابها در محفظه ها و کمدهای شیشه ای با رعایت اصول ایمنی و رعایت مسایل نگهداری حفظ و حراست می شوند.

وی قدمت این کتابخانه را حدود 200 سال عنوان کرد و افزود: این کتابخانه هم اکنون دارای 17 هزار جلد کتاب با 12 هزار عنوان در موضوعات مختلف مذهبی، حوزوی، دانشگاهی و ... است.

اشرفی اظهار داشت: به طور متوسط ماهانه 500 نفر برای مطالعه به این کتابخانه مراجعه می کنند که این آمار در زمان امتحانات افزایش چشمگیری می یابد.

وی با بیان اینکه یک هزار و 800 نفر در این کتابخانه عضو هستند بیان داشت: حدود 200 جلد کتاب در ماه امانت داده می شود و 542 جلد کتاب نیز در داخل کتابخانه مطالعه می شود.

مسؤول کتابخانه عمومی حوزه علمیه شهرستان شاهرود گفت: در سال حدود 700 جلد به مجموع کتابخانه های این کتابخانه افزوده می شود که این تعداد از طرق موقوفات، اهدا توسط مردم و هیات امنای کتابخانه های کشور تامین می شود./ ت 302

اشرفی افزود: این کتابخانه به جز روزهای تعطیل از ساعت 8 تا 12 و 15 تا 19 برای استفاده عموم گشوده است.
ارسال نظرات