۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۶۸۷۷۵۶

رونق خرید و فروش خانه در پردیس

رونق خرید و فروش خانه در پردیس
سرمایه‌گذاری در پردیس جذاب شده و تقاضا خرید برای مسکن بالا رفته است. رئیس سابق اتحادیه مشاوران املاک پردیس با اعلام این خبر گفت: تقاضا برای خرید مسکن در شهر پردیس زیاد شده است و پنج تا ۱۰ درصد متقاضیان خرید مسکن از شهرهای جنوبی از جمله اهواز هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از تجارت‌نیوز، افزایش قیمت دلار و گرانی سیمان هزینه تمام شده ساختمان را گران کرده است. همین مساله قیمت مسکن  در شهرهای مختلف  را وارد فاز تازه‌ای کرد.

رئیس سابق اتحادیه مشاوران املاک پردیس درباره پیش‌بینی خود از وضعیت بازار مسکن توضیح داد: در چند ماه گذشته قیمت مسکن در شهر پردیس اندکی ارزان شد اما دوباره به دلیل افزایش پروژه‌های عمرانی و توسعه زیرساخت‌های شهری قیمت مسکن در این شهر نسبت به یک ماه گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است. این در حالی است که تعداد فروشنده‌های خانه زیاد و افراد نیز اصرار بر فروش خانه‌های خود دارند.

علی مختاری آذر به تجارت‌نیوز گفت: علت روند رو به رشد قیمت خانه در شهر پردیس به افزایش قیمت دلار و اجاره مسکن در تهران مربوط می‌شود. با اجاره بهای سنگین در تهران تقاضا برای خرید خانه در حاشیه شهر به ویژه در شهر پردیس زیاد شد. در حقیقت با افزایش اجاره‌بها در شهر تهران می‌توان در پردیس سرمایه‌گذاری کرد تا افراد صاحب خانه شوند.

او ادامه داد: با توجه به مساله کم آبی در اهواز تقاضا برای خرید خانه در پردیس بیشتر شده است. هر چند آمار دقیقی در این باره وجود ندارد اما حدود ۱۰ درصد معاملات مسکن با خریداران از شهرهای جنوبی بسته می‌شود.

آینده قیمت مسکن چه می‌شود؟

مختاری آذر اظهار کرد: آینده قیمت مسکن به برنامه تازه دولت سیزدهم بر می‌گردد. با توجه به افزایش نرخ مصالح ساختمانی، خدمات و مجوزها به نظر می‌رسد قیمت مسکن در ماه‌های آینده اندکی افزایش یابد.

چندی پیش ایسنا در گزارشی نوشته بود: «همسو با بازار مسکن شهر تهران قیمت آپارتمان در شهر جدید پردیس نزولی شده و نسبت به اواسط پارسال ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش یافته است اما به گفته رئیس سابق اتحادیه مشاوران املاک پردیس، حداقل قیمت مسکن در شهر پردیس ۱۲ میلیون تومان و حداکثر ۷۰ میلیون تومان است. همچنین مسکن مهر این شهر نیز از متری هفت میلیون تومان تا متری ۱۲ میلیون تومان معامله شده است.

آژانس‌های مسکن هم می‌گویند به دلیل افزایش قیمت دلار و مصالح ساختمانی احتمال دارد قیمت مسکن دوباره روند افزایشی داشته باشد. هر چند که باید دید در دولت سیزدهم چه برنامه‌ای برای ساخت مسکن وجود دارد؟

ارسال نظرات