۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۹
کد خبر: ۶۸۷۸۰۳
امام جمعه قم:

اشغالگری در هر کشوری محکوم به شکست است

اشغالگری در هر کشوری محکوم به شکست است
آیت الله اعرافی گفت: همواره اشغالگری محکوم به شکست است و باید تمام گروه ها و اقوام افغانستان برای ایجاد وحدت مردم این کشور تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله علیرضا اعرافی، امام جمعه قم در سخنان آدینه ای خود که از شبکه استانی نور پخش شد، به تببین اهمیت معرفت نفس و خودسازی در قرآن و روایات اهل بیت پرداخت و گفت: معرفت نفس و شناخت انسان از خود به عنوان برترین شناخت ها در آیات و روایات ذکر و همچنین غفلت از خود امری ناپسند قلمداد شده است.

امام جمعه قم بیان کرد: روایات در بیان فضیلت و آثار شناخت انسان از خود و همچنین نکوهش عدم شناخت از خود در حد تواتر از اهل بیت(ع) به ما رسیده است.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور ابراز کرد: اهل بیت(ع) سودمندترین، برترین و نهایت قله شناخت ها را معرفت به نفس و شناخت از خود دانستند.

وی غفلت از خود را مهمترین آفت بشر توصیف کرد و گفت: یکی از بزرگترین مشکلات بشر این است که به مسائل پیرامون و اطراف خود بیشتر توجه دارد، اما از نزدیک‌ترین و اصلی ترین مسأله یعنی شناخت و معرفت به خود غافل مانده است.

امام جمعه قم ابراز داشت: معرفت نفس انسان سبب شناخت به خدا و معرفت به انسان های دیگر می شود و همچنین ابزاری برای مدیریت رفتار و اعمال خود انسان است.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود با اشاره به همجمه ها و توطئه های استکبار جهانی علیه نظام اسلامی گفت: استکبار جهانی با هجمه های تبلیغاتی درصددند که محور مقاومت در منطقه و نظام اسلامی ایران را تحت فشار قرار دهند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور بیان کرد: باید تمام اقشار جامعه با عزت نفس و انگیزه الهی در برابر این توطئه‌های دشمنان نظام ایستادگی کنند.

وی با اشاره به مسائل اخیر افغانستان اظهار کرد: همواره اشغالگری محکوم به شکست است و باید تمام گروه ها و اقوام افغانستان برای ایجاد وحدت مردم این کشور تلاش کنند.

امام جمعه قم تصریح کرد: اصل سیاست خارجی ایران این است که مردم افغانستان حکومت را به دست بگیرند و حکومت آن با انتخابات آزاد تعیین شود.

آیت الله اعرافی اظهار کرد: باید تمام قومیت‌ها و اقلیت‌های مذهبی و اهل تشیع در حکومت افغانستان سهیم باشند.

‏وی ضمن گرامیداشت شهادت رجایی و باهنر و هفته دولت و روز پزشک، گفت: باید عموم مردم شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند و کمک مؤمنانه را استمرار دهند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور ابراز کرد: از هیأت‌های مذهبی که با رعایت پروتکل های بهداشتی عزاداری امام حسین(ع) را با شکوه برگزار کردند، تقدیر تشکر می‌کنیم.

وی بر لزوم گسترش واکسیناسیون برای اقشار مختلف مردم تأکید کرد و گفت: مسؤولان باید شرایط را برای آموزش حضوری دانش آموزان، دانشجویان و حوزویان فراهم کنند.

 امام جمعه قم بیان کرد: باید استغاثه والتجاء به درگاه الهی برای ریشه کن شدن بلای عمومی کرونا در کشور داشته باشیم.

ارسال نظرات