۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۶۸۸۰۰۱
امیرعبداللهیان:

حضور نیروهای بیگانه هیچ کمکی به امنیت و ثبات منطقه نمی‌کند

حضور نیروهای بیگانه هیچ کمکی به امنیت و ثبات منطقه نمی‌کند
وزیر خارجه ایران گفت که حضور نیروهای بیگانه در منطقه هیچ کمکی به امنیت و ثبات پایدار در این منطقه حساس نخواهد کرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از دیدار با فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه در نشست خبری مشترک اظهار داشت: گفتگوهای خیلی مفیدی را با برادر عزیزم آقای فصیل المقداد درباره گسترش و تحکیم هر چه بیشتر روابط داشتیم.

وی افزود: دو کشور در حال ترسیم نقشه توسعه فعال همکاری‌های اقتصادی و تجاری برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه دشمنان هستند.

امیرعبداللهیان در ادامه گفت: آخرین تحولات منطقه را مورد بررسی قرار دادیم، معتقدیم هرگونه ترتیبات سیاسی و امنیتی در منطقه با حضور و مشارکت همه کشورهای منطقه از جمله جمهوری عربی سوریه محقق خواهد شد و در این مسیر نقش عراق و سوریه را برای کمک به ایجاد ترتیبات جدید منطقه‌ای در حوزه‌های سیاسی و امنیتی و اقتصادی مهم می‌دانیم.

وزیر خارجه همچنین گفت: حضور نیروهای بیگانه در منطقه هیچ کمکی به امنیت و ثبات پایدار در این منطقه حساس نخواهد کرد.

وی گفت: ما مشورت‌های نزدیکی درباره تحولات در افغانستان داریم و معتقدیم تشکیل دولت فراگیر در افغانستان راهکار سیاسی است که باید مورد توجه همه طرف ها قرار بگیرد.

امیرعبداللهیان افزود: صهیونیست‌ها در منطقه عامل مهمی در ناامنی هستند. صهیونیست‌ها، مسلمانان، مسیحیان و حتی یهودیان را در سرزمین تاریخی فلسطین به اسارت گرفته‌اند. بدون تردید رایزنی‌ها و همکاری‌های کشورهای منطقه و مسلمان نقش مهمی در ایجاد امنیت پایدار در منطقه ما ایفا می‌کند.

وزیر خارجه گفت: همکاری‌های جدی بخش خصوصی و تجار دو کشور از جمله موضوعاتی است که در این سفر مورد توجه جدی دو طرف قرار دارد.

ارسال نظرات