۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۶۸۸۱۷۸

پلتفرم‌های دیجیتال، تحول طبیعی منبر در همه جهان است

پلتفرم‌های دیجیتال، تحول طبیعی منبر در همه جهان است
شورای عالی امور اسلامی گفت: برپایی ششمین همایش جهانی فتوا در این زمان نشان می‌دهد ارتباط دیجیتال، تحول طبیعی منبر است.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، شیخ خالد جندی، عضو شورای عالی امور اسلامی گفت: برپایی ششمین همایش جهانی فتوا در این زمان نشان می‌دهد ارتباط دیجیتال، تحول طبیعی منبر است، چرا که آغاز منبر با شاخه نخل بود، سپس آن را از سنگ ساختند، سپس از چوب و در آن نقوشی کار کردند و منبر امروز، پلتفرم‌های دیجیتال و پایگاه‌های مجازی است که میلیون‌ها نفر در جهان معاصر مخاطب آن هستند.

وی در شمشین همایش جهانی دفاتر پاسخگویی به سؤالات شرعی افزود: هنگامی که خداوند عزوجل رسولی می‌فرستد، به او توانایی بر زبان قومش را می‌دهد، چنانکه فرموده است: «وَمَا أَرْسَلْنَا مِنْ رَسُولٍ إِلَّا بِلِسَانِ قَوْمِهِ لِيُبَيِّنَ لَهُمْ؛ و ما هيچ پيامبرى را جز به زبان قومش نفرستاديم تا [حقايق را] براى آنان بيان كند» (سوره ابراهیم، آیه 4) زبان قوم در زمانه ما، اینترنت و جهان گسترده آن است و هیچ حد و مرزی ارتباط دیجیتال را محدود نمی‌کند و هیچ مانعی در برابر آن نیست و هیچ رسم و رسوماتی آن را از کار نمی‌اندازد و دولت‌ها در آن نقشی ندارند و حساسیت فضای مجازی در اینجا نهفته است.

جندی ادامه داد: باید اعتراف کنیم که دیر وارد جهان رسانه‌های اجتماعی شدیم، در حالی که پیش از این نهاد ها و سازمان‌های مشکوک موفق شده‌اند در تبلیغ و فتوادهی در اینترنت تجربه‌اندوزی کنند. به هر حال دیر آمدن بهتر از هرگز نیامدن است.

ارسال نظرات