۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۶۸۸۱۹۸

کرونای دلتا چگونه بر سلامت روان تاثیر می گذارد؟

کرونای دلتا چگونه بر سلامت روان تاثیر می گذارد؟
با افزایش شدید مواردی که نوع دلتا به ارمغان آورده تابستان امسال چندان بی دغدغه نبوده است. تعداد موارد ابتلا بار دیگر به سطح قبل از واکسیناسیون رسیده است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، در تابستان گذشته ، مردم برنامه های سفر خود را لغو می کردند و شروع سال تحصیلی جدید سخت و استرس زا شده بود.

وایل رایت مدیر ارشد نوآوری مراقبت های بهداشتی در انجمن های روانشناسی می گوید: این استرس ها باعث شده بود افراد احساسات مختلفی را داشته باشند: ناامیدی ، عدم اطمینان ، اضطراب ، احتمالاً عصبانیت و سرخوردگی.

وقتی به نظر می رسید که نوری در انتهای تونل وجود دارد و ما ابزارهایی برای غلبه بر ویروس داریم و واقعاً از آنها استفاده نمی کنیم ، درک آن برای مردم دشوار بود.

اهمیت امید:

محققان در حال بررسی نقش اساسی امید بخشی در سلامت روان بودند. انتشار واکسن ، زودتر از آنچه پیش بینی می شد، امیدواری بسیاری را پس از ماه ها اخبار بد ایجاد کرد.

این یک احساس سرخوشی در ماه ژوئن بودو همه برای تعطیلات عالی خود برنامه ریزی داشتند واین بسیار امیدوار کننده بود.

به نظر می رسید قسمت سخت در پشت سر قرار داشت و همه مشتاقانه منتظر بودند تا به آرامی شادی درو کنند. اما مطمئناً با ورود دلتا ، همه چیز وارونه شد.

روکسان هاون نویسنده می گوید: واکسیناسیون نمایی از یک زندگی عادی را ارائه داد. من لباس های ناز می پوشیدم. برای ناهار غذاهای عالی می خوردم. برای خودم گل می خریدم من حتی برای امید و آرامش خودم موسیقی های روح نواز گوش می کردم. اما با نسخه دلتا ، احساس می کنم که پنجره زندگی عادی به سرعت بسته می شود.

ماریسا کینگ نویسنده کتاب رمزگشایی عناصر ارتباط انسانی می گوید: نا امیدی می تواند حتی قوی ترین روح ها را نیز فرسوده کند. لحظه ای بود که ما توانستیم دوباره با هم ارتباط برقرار کنیم ، شادی را تجربه کنیم و روابط مان را احیا کنیم. از دست دادن این امید و ترس از جدایی دوباره باعث ایجاد ناراحتی های زیادی می شود.

نوعی جدید از تنهایی:

با شروع همه گیری جولی شویترت کلازو مادر سه فرزند گروهی در واتس اپ با چندین دوست که به طور جدی قرنطینه را رعایت می کردند تشکیل داد. آنها یکدیگر را طی ماه های انزوا پیدا کردند و ایده برگزاری جشن تولد برای هم را بایکدیگر گرفتند. سپس یکی افراد گروه فقط ۵ هفته قبل از سالروز تولدش مبتلا به کووید ۱۹ شد و خانواده آنها در قرنطینه قرار گرفتند. گروه مادران بعد از آن دیگر در یک صفحه نیستند.

یکی از آنها می گوید: سال گذشته ما این کار را با هم انجام دادیم و این کار راحت بود. با عادی شدن شرایط همه شروع به فکر کردن و حرکت در جهات مختلف کردند. به نظر می رسید که ما مانند گذشته به طور جمعی روی مسائل مشابه کار نمی کنیم.

حس عمیق تنهایی ناشی از این است که شما احساس می کنید در همه کار تنها هستید. در مورد بهترین راه های پیش رو اختلاف نظر وجود دارد ، ممکن است احساس تنهایی کنید زیرا شما متفاوت از دیگران فکر می کنید.

اپیدمی اضطراب:

همانطور که نسخه دلتا باعث می شود تعداد پرونده ها دوباره افزایش یابد ، نگرانی ها نیز افزایش می یابد.

آیا این بیماری هرگز به پایان می رسد؟آیا این واقعیت جدید زندگی ما است که دائماً باید به کووید ۱۹ فکر کنیم؟ این ناراحتی بر سلامتی ما تأثیر می گذارد.

مرکز ملی آمارهای بهداشتی و اداره سرشماری بر سلامت روان کشور ها از طریق بررسی مداوم نبض خانوار در طول همه گیری بر همه چیز نظارت داشته اند. از شرکت کنندگان در مورد علائم اضطراب یا افسردگی آنها سوال شد. در کل ، بیشتر افراد احساس اضطراب داشته و افسرده بودند.

اضطراب در روز شکرگزاری و کریسمس به اوج خود رسید و تقریباً ۳۸ درصد از مردم علائم بیماری را گزارش کردند. اولین واکسن ها در همان زمان شروع به تولید کردند و سطح اضطراب به در بهار و اوایل تابستان کاهش یافت و در اواخر ژوئن به زیر ۲۵ درصد رسید.

اما با ورود دلتا این اعداد شروع به افزایش کرد. جدیدترین داده ها که تا ۲ آگوست منتشر شده نشان می دهد که ۲۷ درصد از مردم کشورها علائم اضطراب را گزارش کرده اند.

ویویان پندر ، رئیس انجمن روانپزشکان می گوید: عصبی بودن یک مسئله عادی است این عدم اطمینان است که باعث می شود افراد احساس اضطراب کنند.

همدلی در برابر خشم:

نحوه انجام اقدامات اساسی مانند پوشیدن ماسک و واکسیناسیون استرس های خاص خود را ایجاد می کند و درگیری های فیزیکی نیز به دنبال داشته است: در یکی از کشورها شرکت کنندگان در مراسم اعتراض به سیاست ضد واکسیناسیون چاقو خورند. در مدرسه ابتدایی والدین خشمگین به معلمان ماسک دار حمله فیزیکی و کلامی کردند.

اوضاع بسیار حاد شده است ، وزارت امنیت داخلی در کشورها هفته گذشته بولتن سیستم مشورتی ملی تروریسم را منتشر کرد. این هشدار می گوید که افراط گرایان می توانند از محدودیت های جدید بهداشت عمومی ناشی از کووید به عنوان بهانه ای برای ارتکاب تروریسم داخلی استفاده کنند.

عصبانیت در جهت مخالف نیز پیش می رود ، زیرا افرادی که از روش های توصیه شده پیروی می کنند از کسانی که آنها را نادیده می گیرند خسته می شوند. این احساسات شدید ممکن است منجر به خشونت نشود ، اما احساس امنیت را برای ما سخت تر می کند.

این مسئله یک بحران سلامت عمومی است و به چیزی متفاوت تبدیل شده است. وقتی در موقعیت های بد قرار می گیریم ، همدلی را از دست می دهیم. همدلی برای شناسایی راه حل ها و همکاری مشترک در یک جامعه مهم است. چیزی که باعث خشم شما می شود احساس شما در باره آن چیزی است که باید انجام دهید اما انجام نمی دهید.

چگونه مقابله کنیم:

تنهایی، اضطراب و خشم ممکن است در حال حاضر در اطراف شما وجود داشته باشد. اما این مسئله نباید شما و سلامت روانی شما را تهدید کند.

این پیشنهادات ممکن است کمک کننده باشد:
به خود اعتماد کنید اگر جامعه شما سریعتر از آنچه که احساس می کنید بازگشایی شده ، هر کاری که باعث می شود خانواده شما احساس امنیت کنند انجام دهید.از خود بپرسید چه احساسی دارید و از احساسات خود برای هدایت تصمیمات خود استفاده کنید.اطلاعات علمی بیشتری کسب کنید و آنهارا دنبال کنید.

دست از قضاوت خود بردارید. اگر احساس تنهایی می کنید یا نگران ضررهای ناشی از کووید ۱۹ هستید ، با آن مبارزه نکنید. بگذارید این احساسی باشد که می آید و می رود و سعی کنید راه هایی برای ارتباط با دیگران پیدا کنید.

مراقبت از خود را تمرین کنید. ممکن است ساده به نظر برسد ، اما خوردن غذاهای سالم ، ورزش کردن و داشتن یک خواب راحت می تواند به چشم اندازی مثبت کمک کند. سعی کنید اضطراب را کاهش دهید. مدیتیشن ، آرامش، گفتگو بادوستان و گوش کردن به موسیقی آرامش بخش می تواند روحیه شما را بالا ببرد.

تنفس دیافراگمی را امتحان کنید۵ ثانیه دم ۲ ثانیه نگه دارید و ۵ ثانیه بازدم را بیرون دهید. حتی فشار دادن توپ می تواند استرس شما را تسکین ملموسی بدهد.

یک کار کوچک که می توانید انجام دهید: اگر خانواده یا دوستانی دارید که در مورد واکسیناسیون مردد هستند برای متقاعد کردن آنها مکالمات ملایمی داشته باشید. شما می توانید بسیار تأثیرگذارتر از یک سلبریتی باشید.

به یاد داشته باشید که شما تنها نیستید .این که از نظر جسمی از دیگران جدا هستید یا احساس می کنید هیچ کس از پروتکل ها مشابه شما پیروی نمی کند ، راه های دیگری برای ارتباط وجود دارد.
با افرادی که در گذشته با آنها ارتباط نزدیک داشته اید تماس بگیرید ،این به شما فرصتی می دهد تا شادی را دوباره زنده کنید. به ویژه در زمانی که مردم بسیار می ترسند. ارتباط با کسانی که می شناسید آسان تر از تلاش برای ملاقات با افراد جدید است. تنها دو ارتباط نزدیک لازم است تا مردم احساس حمایت کنند.

در زمان حال بمانید. به جای این که برای آنچه اتفاق افتاده استرس داشته باشید یا نگران اتفاقاتی باشید که هنوز در راه است ، فقط به امروز فکر کنید.

ما در مورد ویروس کرونا چیزهای زیادی آموخته ایم و هنوز در حال یادگیری بیشتر هستیم.ما نمی دانیم آینده چگونه است ، اما برای همیشه اینگونه نخواهد بود.

ارسال نظرات