۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۶۸۸۳۲۲
مسؤول فعالیت‌های مهدویت در کاشان:

فرهنگ مهدویت باید «خانه به خانه» تبیین شود

فرهنگ مهدویت باید «خانه به خانه» تبیین شود
اصفهان - حجت الاسلام قرائتی گفت: ترویج معارف مهدویت با چاپ چند بنر وتبلیغ و سیمنارمحقق نمی‌شود بلکه باید به عنوان یک فرهنگ فراگیر «خانه به خانه» در جامعه تبیین شود.
گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام اصغر قرائتی ظهر امروز در جلسه هم اندیشی مهدویت که با حضور نماینده، ولی فقیه در کاشان و مدیران مدارس علمیه کاشان در حسینیه علی اکبر این شهرستان برگزار شد، بر جدی گرفتن موضوع مهدویت در حوزه تأکید کرد و گفت: جایگاه مهدویت در حوزه باید به صورت تخصصی تبیین شود.

وی افزود: موضوع مهدویت در حوزه باید به صورت جدی و تخصصی پیگیری و توسعه داشته باشد و جدی گرفتن این بحث امروز از هر زمان دیگر ضروری تراست و حوزه نیزباید پرچم داراین حرکت در جامعه باشد.

حجت الاسلام قرائتی به لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی تربیت مربی، تربیت مبلغ و تربیت تخصصی مهدویت تأکید کرد و افزود: ترویج معارف مهدویت با چاپ چند بنر و تبلیغ و سیمنار محقق نمی‌شود بلکه باید به عنوان یک فرهنگ فراگیر «خانه به خانه» در جامعه تبیین شود.

وی بر فرهنگ هر خانه یک پایگاه مهدویت تأکید کرد و اظهار داشت: مدارس علمیه شهرستان کاشان نیز با استفاده از اساتید متخصص در این بخش باید به عنوان پایگاه مهدویت درشهرستان کاشان فعالیت داشته باشند.

مسؤول فعالیت‌های مهدویت در کاشان مسیر مهدویت را مسیری سخت و لغزنده‌ توصیف کرد و گفت: امروز فرقه‌های انحرافی، مدعیان دروغین با تحریف‌ها و امید‌های کاذب خود به نوجوانان و جوانان بعنوان بزرگترین چالش پیش روی مباحث مهدودیت مطرح هستند.

حجت الاسلام قرائتی ادامه داد: اگر دیروز نیرو‌های انقلابی با شاخص‌هایی دفاع مقدس جبهه‌ها را پرکردند، امروز نیز نیرو‌های انقلابی با شاخص‌های مهدودیت نیروی جبهه فرهنگی را تامین کنند.

وی جایگاه مهدویت را در حوزه دانست و ابراز داشت: اگر حوزه نسبت به موضوع مهدودیت بی اهمیت باشد بخش‌های دیگرجامعه نیز به آن اهمیت نخواهند داد.

مسؤول فعالیت‌های مهدویت در کاشان تأکید کرد: برای ترویج مهدویت در جامعه حوزه و دانشگاه باید کمک کنند و به صورت جدی به موضوع مهدویت وارد شوند و از بخش‌های دیگر نیز کمک بگیرند./۱۳۰۷/پ210/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات