۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۶۸۸۴۴۵
آیت الله حسینی بوشهری در دیدار وزیر تعاون:

مردم بزرگ ترین سرمایه انقلاب هستند/ حل مشکلات ساختاری در اولویت باشد

مردم بزرگ ترین سرمایه انقلاب هستند/ حل مشکلات ساختاری در اولویت باشد
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مردم را بزرگ ترین سرمایه انقلاب دانست و گفت: انقلاب در صورتی ماندگار است که مردم را در کنار خود داشته باشد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در دیدار امروز عصر حجت الله عبد الملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با آیت الله حسینی بوشهری، ریاست جامعه مدرسین حوزه علیمه قم ضمن تأکید بر لزوم برنامه ریزی دقیق، توکل بر خدا را یک اصل کلیدی در راه حصول موفقیت ارزیابی کرد و رسیدگی به وضعیت کنونی مردم در عرصه معیشت را از وظایف و اولویتهای مهم نظام دانست.

آیت الله حسینی بوشهری، توکل بر خدا را به عنوان یک اصل کلیدی در راه حصول موفقیت ارزیابی کرد و افزود: توکل بر خدا را مبنای کار خود قراردهید چراکه گره‌های دشوار با عنایت الهی گشوده خواهد شد؛ امام جواد(علیه السلام) می‌فرماید:«المؤمن یحتاج الی ثلاث خصال توفیق من الله و واعظ من نفسه و قبول ممن ینصحه». و این توفیقی که حضرت به آن اشاره می‌کند زمانی حاصل می‌شود که انسان به خدا توکل داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: توفیق الهی سرمایه بزرگی است که خدا نصیب هر شخصی نمی‌کند اما اگر خداوند به ما توفیق داد و فرصتی را نصیب ما کرد، بعد از آن با ما اتمام حجت نیز خواهد نمود؛ انقلاب اسلامی فرصتی الهی است و اگر نتوانیم از این فرصت بهره بگیریم، خداوند با ما اتمام حجت می‌کند و مقصر هستیم.

رییس جامعه مدرسین بر لزوم تهیه یک فهرست و دورنمای جامع، قبل از شروع فعالیت‌ها، تأکید کرد و افزود: برای فعالیت خود یک فهرست آماده کنید و شاخصه‌ها، اولویت‌ها، افق و نگاه به آینده را در آن لحاظ کنید چرا که موفقیت صرفا با برنامه ریز ی جامع امکان پذیر است و این برنامه ریزی باید قبل از شروع فعالیت، انجام شده و همه جوانب در آن مدنظر قرار گیرد.

آیت الله حسینی بوشهری زمینه و عرصه فعالیت این وزارت خانه را بسیار بزرگ و تأثیر گذار توصیف کرد و افزود: بخشی از کارها روزمره‌اند و به عبارت دیگر، مطالبه‌گر فعلی دارند اما این نباید باعث شود تا از مسائل ریشه‌ای و مشکلات ساختاری غفلت شود.

وی سرمایه انسانی را بسیار با اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: مشکلات ساختاری نباید سرمایه انسانی را از بین ببرد بلکه ریل‌گذاری باید به گونه‌ای باشد که هر کسی بتواند قطار را به مقصد برساند؛ حل مشکلات ساختاری اولویت مهمی است که بهبود عملکرد و کاهش خطای نیروی انسانی را در پی خواهد داشت.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه ضمن اشاره به مشکل بیکاری مردم افزود: انقلاب در صورتی ماندگار است که مردم را در کنار خود داشته باشد، اگر روزی دشمن مردم را از این انقلاب دل سرد کند، اصل موجودیت انقلاب در خطر جدی قرار خواهد گرفت.

وی ضمن اشاره به هشت سال دفاع مقدس و فداکاری مردم در آن سال‌ها، خاطرنشان کرد: در جنگ هشت ساله دشمن شکست خورد زیرا اندیشه و افکار مردم در کنار انقلاب بود اما اگر روزی افکار جامعه دچار آسیب و دگرگونی گردد، خطر آن از هزاران سرباز مسلح بیشتر خوا هد بود.

امام جمعه قم در پایان صحبت‌های خود ضمن آرزوی موفقیت برای جناب آقای دکتر عبدالملکی، روحانیت را در تمام مشکلات و نابسامانی‌ها در کنار مردم دانست و بر حمایت و حفاظت از مردم، بعنوان بزرگترین سرمایه انقلاب اسلامی تأکید کرد.

گفتنی است در ابتدای این جلسه آقای دکتر عبد الملکی، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کلی این وزارتخانه، این وزارتخانه را، وزارتخانه مردم توصیف کرد و افزود: وزارت کار بیشترین ارتباط را با معشیت مردم داشته و در عرصه‌های مختلف فعالیت خود، تأثیر مستقیم بر روند معیشت مردم دارد.

وی از جمله مشکلات عمده کشور را، وجود حدود 5 و نیم میلیون بیکار دانست و خاطر نشان کرد: ویروس کرونا این آمار را تشدید نمود و اکنون آمار دقیقی در دست نیست اما یکی از برنامه‌های ما تهیه یک آمار دقیق و شفاف در این زمینه است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ضمن اشاره به مسئله تورم و آسیب‌های اجتماعی، از راه اندازی قرارگاهی تحت عنوان "قرارگاه مردم " خبر داد و افزود: فعالیت این قرارگاه در مسیر بیانیه گام دوم انقلاب و البته بر مبنای اقتصاد مقاومتی و در راستای ایجاد تحول در معیشت مردم و اقتصاد کشور است.

وی ضمن تأکید بر لزوم پرداختن به مسائل ریشه‌ای خاطر نشان کرد: مدیران و مسئولان درگیر مسائل روز می‌شوند و کمتر به مسائل ریشه‌ای می‌پردازند و وضعیت کنونی کشور نیز حاصل این نحوه از عملکرد و برنامه ریزی است.

ارسال نظرات