۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۶۸۸۴۶۸
حجت‌الاسلام ‌والمسلمین نظری منفرد:

دعاهای صحیفه سجادیه یکی از بهترین راه‌ها برای برقراری ارتباط با خداوند است

دعاهای صحیفه سجادیه یکی از بهترین راه‌ها برای برقراری ارتباط با خداوند است
استاد حوزه علمیه به برقراری ارتباط با خداوند متعال توسط امام سجاد(ع) اشاره کرد و گفت: دعاهای صحیفه سجادیه یکی از بهترین راه‌ها برای برقراری ارتباط با خداوند متعال است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی نظری منفرد درمراسم سوگواری سالروز شهادت امام سجاد(ع) که با حضور عاشقان اهلبیت عصمت و طهارت و اساتید و طلاب در دفتر ایت الله فاضل لنکرانی برگزار شد، با اشاره به جایگاه والای امام سجاد(ع) در نزد خداوند متعال اظهار داشت: این امام همام در طول عمر بابرکت خودشان همواره به زهد، تقوا و دین‌داری می‌پرداختند و علاوه بر این دعاها و راز و نیازهای ایشان با خداوند متعال معروف بودند.

وی با اشاره به هم‌نشینی و برخورد ابوحمزه ثمالی با این حضرت ابراز داشت: هم‌نشینی با امام زین‌العابدین(ع) موجب شد که ابوحمزه ثمالی به کمالات بسیار بالایی برسد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نظری منفرد به روایتی از ابوحمزه ثمالی پرداخت و گفت: در روایات معتبر نقل شده که روزی ابوحمزه ثمالی وقتی وارد خانه می‌شود، می‌بیند که دخترش بر اثر افتادن از بلندی دستش شکسته است، دخترش تقاضای طبیب می‌کند اما ایشان می‌گوید لازم نیست دستش را بر روی دست‌شکسته می‌کشد و با دعاکردن دست دخترش خوب شد.

وی ادامه داد: این‌گونه کرامات نتیجه هم‌نشینی با امام سجاد(ع) است که موجب شد ابوحمزه ثمالی به درجه بالایی از علم و معرفت برسد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نظری منفرد تاکید کرد: گاهی انسان در اثر هم‌نشینی انسان‌ها به کمالات بالایی می‌رسند و در این میان هم‌نشینی با ائمه و اهل‌بیت(ع) توفیقی است که نصیب هر شخصی نمی‌شود.

وی به زندگی امام چهارم شیعیان اشاره کرد و بیان داشت: زمانی که حضرت حج می‌رفتند اشراف مدینه صبر می‌کردند که بدانند امام سجاد(ع) با کدام کاروان می‌روند تا با ایشان هم سفر شوند.

استاد حوزه علمیه افزود: ایشان در دامن امام حسین(ع) پرورش پیدا کردند و بارها روایت شده است که در زمان‌هایی که گرفتاری پیش آمد دعای این حضرت را بخوانیم.

وی صبر و بردباری امام سجاد(ع) را موردتوجه قرارداد و گفت: انسان‌ها تا یک مشکل کوچکی پیش می‌آید از خود ضعف و سستی نشان می‌دهند حال این که برای این حضرت چه مصائب و مشکلاتی که پیش نیامد، از حادثه کربلا گرفته تا اتفاقات بعد از آن‌همه و همه موجب نشد که ایشان ذره‌ای ضعف از خودشان نشان دهند و در همه حال ارتباط خودشان را با خداوند متعال برقرار کردند.

استاد حوزه علمیه به برقراری ارتباط با خداوند متعال توسط امام سجاد(ع) اشاره کرد و بیان داشت: دعاهای صحیفه سجادیه یکی از بهترین راه‌ها برقراری ارتباط با خداوند متعال است.

ارسال نظرات