۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۶۸۸۵۱۰

دیباچه واره ای بر روش شناسی اکتشاف گزاره ها و آموزه های دینی

دیباچه واره ای بر روش شناسی اکتشاف گزاره ها و آموزه های دینی
«منطق اکتشاف گزاره ها و آموزه های دینی» نخستین طرح از زمره تحقیقات کلیدی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است که از سال ۱۳۷۹ توسط استاد علی اکبر رشاد آغاز شده است.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا،منطق کشف گزاره ها و آموزه های دینی که اکنون به صورت دانشی نو با عنوان «منطق فهم دین» سامان یافته است، حاصل افزون بر پنج هزار ساعت تأمل، تحقیق و تدریس استاد علی اکبر رشاد است. نتایج این طرح علمی، علاوه بر آنکه در برخی نشست های داخلی مورد بحث و نقد قرار گرفته، گاه در کنفرانس های علمی برون مرزی نیز ارایه شده، و بخش هایی از آن نیز در مراکز دانشگاهی و حوزوی، تدریس شده یا در قالب رساله های ارشد و دکترا و سطح چهار، تحت هدایت ایشان تفصیل یافته است.

 «منطق اکتشاف گزاره ها و آموزه های دینی» نخستین طرح از زمره تحقیقات کلیدی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است که از سال ۱۳۷۹ توسط استاد علی اکبر رشاد آغاز شده و تا کنون ادامه یافته است. این کتاب در صدد است دستگاه یا دانشواره ای روشگانی کامل و کارآمد، جامع و روزآمدی را برای فهم دین ارایه نماید.اثر حاضر که در هفت بخش سامان یافته است مشتمل بر پاره ای از یافته های تحقیق منطق کشف گزاره ها و آموزه های دینی است.

ارسال نظرات