۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۶۸۸۵۶۰
ایستگاه رسانه‌ای اسلام (۷)؛

اربعین فرصت طلایی معرفی اسلام

اربعین فرصت طلایی معرفی اسلام
حجت الاسلام نیکی ملکی گفت: حب الحسین هر عاشق دلداده و آزاد اندیشی را دور هم جمع می کند، سوال حسین کیست جهانیان را به اربعین حسینی می کشاند.

حجت الاسلام حجت نیکی ملکی استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا با اشاره به فرصت استثنایی اربعین گفت: براساس روایتی از پیامبر (ص) در عمر انسان فرصت هایی به او روی می آورد که باید از این فرصت ها استفاده کرد، اربعین یک فرصت استثنایی است، طبق روایتی دیگر یکی از نشانه های مومن زیارت اربعین است و بزرگان دین نگاه ویژه ای به زیارت اربعین داشتند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب نسبت به پیاده روی اربعین اظهار داشت: رهبر انقلاب نسبت به پیاده روی اربعین دو بار بیان کردند که من غبطه می خورم در پیاده روی شرکت ندارم و تعبیر یا لیتنا کنا معک را بکار بردند و در باره گردهمایی اربعین جمله "پدیده بینظیر و بی سابقه پیاده روی" را بکار بردند، این جملات عظمت زیارت اربعین آن هم به صورت پیاده روی را می رساند.

استاد حوزه علمیه در ادامه افزود: اربعین مقوله وابسته به خانواده متدینین نیست، حب الحسین هر عاشق دلداده و آزاد اندیشی را دور هم جمع می کند، اربعین رسانه دین اسلام است امروز برای جهانیان سوال حسین کیست به وجود آمده است و برای دستیابی به پاسخ به سفر اربعین می آیند و اسلام را در این سفر و از طریق حسین می شناسند، لذا اربعین فرصت طلایی معرفی اسلام است.

حجت الاسلام نیکی ملکی با بیان اینکه در سفر اربعین باید شرایط بهداشتی را رعایت کرد، بیان داشت: اربعین قبل از آنکه یک سفر عاشقانه باشد یک سفر عاقلانه است، سفر رشد عقول و بلوغ عقلی است، در شرایط کنونی باید سفری عاقلانه داشت، اگر شرایط بهداشتی برای پیاده روی اربعین اعلام شود، همه باید مطیع بوده و به آن پایندی نشان دهند.

وی با اشاره به فعالیت موکب ها ابراز داشت: حضور روحانی کاروان در سفر اربعین از ضرورت بیشتر برخوردار است، همانطور که یک کاروان مدیر و پزشک و خدمه نیاز دارد نیازمند روحانی کاروان برای معرفت افزایی و بهره برداری بیشتر از این سفر معنوی است، همه موکب های بین راه باید روحانی داشته و مدیر فعالیت های معنوی روحانی موکب ها باشد، در هنگام اذان هر موکب باید یک مسجد و نمازخانه باشد.

حجت الاسلام نیکی ملکی در پایان با اشاره به نقش حوزه علمیه در گردهمایی عظیم اربعین خاطرنشان کرد: پیاده روی اربعین سفر عشق و معنویت است و حوزه علمیه برای تامین روحانیون اربعین باید از الان برنامه ریزی کرده و مشخص کند معلمان معنوی این مسیر چه کسانی بوده و چه هدفی دارند و باید آن ها را آموزش داد.

ارسال نظرات