۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۶۸۸۷۶۸

بردگی در دنیای مدلینگ

بردگی در دنیای مدلینگ
برخی افراد به عنوان آزادی خواسته یا ناخواسته در دامی می‌افتند که برای بیرون آمدن از آن، خطرات بزرگی آ‌ن‌ها را تهدید می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی راهی سخنران و کارشناس مذهبی در گفت‌وگویی، گفت: نگاه دنیای غرب به انسان را هر قدر هم که بخواهیم لطیف کنیم و برای آن تحلیل‌های حقوق بشری ارائه نماییم، اما در عمل وجهی برای دفاع از آن وجود ندارد. گردانندگان دنیای غرب حتی اگر در فضای پرزرق‌وبرق رسانه‌های تحت مدیریتشان بزک شوند، باز هم در گوشه گوشه دنیا، خبر‌هایی به گوش می‌رسد که حاکمان این رسانه‌ها، بی‌رحمانه به دنبال استثمار انسان‌ها هستند.

وی افزود: متاسفانه دنیای غرب با رویکرد تبعیض آمیزش، نتیجه‌ای جز تحقیر برای انسان‌ها نداشته است، هر چند که این تحقیر را در یک فضای جذاب ارائه کرده باشد و خودِ فرد ندانسته آن را انتخاب کرده و به گمان خویش در انتخابِ آن و در نحوه عملکرد درون آن، احساس آزادی کند.

این پژوهشگر مذهبی ادامه داد: دنیای غرب پایه و اساس حکمرانی استعمارگرانه‌اش را در قالب شهوات قرار داده است؛ چرا که وقتی به معنای شهوت دقت می‌کنیم، متوجه می‌شویم که در ظاهر مروج آزادی و توجه به خواسته‌های دل است، اگرچه در حقیقت، اسارت انسان را به دنبال دارد. تاج العروس یکی از معتبرترین کتاب‌های لغت در تعریف شهوت بیان می‌کند «شهوت» در لغت داراى مفهوم عامى است که به هرگونه خواهش نفس و میل و رغبت به لذّات مادى اطلاق می‌شود و این همان چیزی است که می‌تواند مورد توجه حاکمیت طاغوت و شیطان برای برقراری حکومتش قرار گیرد.

ارسال نظرات