۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۶۸۸۹۳۸
حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور:

آموزش حضوری حوزه‌های علمیه خواهران منوط به واکسیناسیون است

آموزش حضوری حوزه‌های علمیه خواهران منوط به واکسیناسیون است
مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت: برای از سرگیری فعالیت‌ها و برقراری آموزش حضوری، واکسینه سازی همگانی درحوزه‌های علمیه خواهران ضروری است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور در مراسم اختتامیه نشست مدیران استانی حوزه های علمیه خواهران در سالن شهید سلیمانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، افزود: حرکت به سمت واکسیناسیون همگانی در حوزه های علمیه باید در دستور کار باشد تا هم از دیگر نهادهای علمی و آموزشی کشور در این مسیر عقب نمانیم و هم بتوانیم نظام آموزش حضوری را با سرعت اجرایی کنیم.

وی استفاده و بهره‌مندی از نظرات متخصصان پزشکی و بهداشتی پیرامون آموزش حضوری را مهم برشمرد و گفت: ایمنی در برگزاری دروس به صورت حضوری از اولویت ها است ولی لازم است نظرات و خط قرمزهای موجود بهداشتی در این زمینه به صورت کامل رعایت شود.

وی تصریح کرد: مدیریت‌های استانی و مدیران مدارس لازم است ترتیبی اتخاذ کنند تا هم بحث واکسیناسیون به صورت صحیح و سریع اجرایی شود و هم تا حد امکان دروس به صورت حضوری و یا تلفیقی از حضوری و مجازی برپا گردد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان این که ما باید در مسیر جامعه پذیر کردن آموزش حضوری گام برداریم، اظهار داشت: برای موفقیت در این مسیر باید برنامه ریزی های مناسب و قابل قبولی داشته باشیم و بتوانیم جامعه هدف را اقناع کنیم.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه خواهران، ادامه داد: مووضع آموزش در حوزه های علمیه خواهران باید به شرایط عادی برگردد و برای این مهم باید خود و برنامه ها را با شرایط موجود کرونایی تطابق دهیم.

بهجت پور اظهار داشت: با توجه به این که کرونا فرصت‌های بسیاری را جهت آموزش‌های مجازی پیش روی ما گذاشته‌است که باید از این فرصت و ظرفیت جهت ارتقاء تحصیل و تربیت استفاده کنیم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران تأکید کرد: برای بازگشت به شرایط عادی در مرحله اول باید تقویم روشنی برای حرکت حوزه به سمت حضوری سازی تعلیم و تربیت تدوین شود و تا جایی که می توانیم در یک منطق معقول و مطمئن حوزه را به این سمت حرکت دهیم.

ارسال نظرات