۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۶۸۹۰۷۳
مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق؛

حمایت مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق از ایده های فضای مجازی

حمایت مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق از ایده های فضای مجازی
جلسه تعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق با معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی در سالن جلسات علامه طباطبایی معاونت دفترتبلیغات برگزار شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا،حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی در این نشست با اشاره به نوآوری های طلاب در عرصه فضای مجازی گفت: نوآوری ها در اثر سرریز و فشار دستاوردهای بشری است، گاهی بشر یک آورده علمی جدی دارد و به حدی می رسدکه سرریز کرده و نوآوری از آن سرریز بروز می کند و چه بسا خود آن شخص هم متوجه نوآوری نباشد، اما این نوآوری نتیجه سرریز دانش، تجربه و مهارت قبلی است.

وی ادامه داد: گاهی نوآوری براساس چالش و نیاز است و این دو را در یک ترمینالی به نام کاریزمن روبه روی هم قرار داده ایم، یعنی سرریز ظرفیت هایی که از دل میزهای تخصصی به وجود آمده و نیاز جامعه را در ترمینالی به هم می رسانیم.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی با بیان اینکه با میزهای تخصصی قطب های فکری فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی وارد مذاکره شده ایم، اظهار داشت: در سال گذشته خود ما هم تجربه کافی را نداشتیم و تقریباً هشت اشکال جدی در مدل سال گذشته پیدا کردیم که این مشکلات یا حل شده یا در حال حل شدن است.

وی با اشاره به ظرفیت های همکاری میان دو مجموعه مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق و معاونت مهر دفتر تبلیغات اسلامی اذعان کرد: این مرکز آمادگی دارد تا تیم های ایده پرداز را پذیرش کرده و با آموزش، مشاوره و ارائه خدمات، ایده آن ها را رشد داده تا به حد بلوغ برسد و تبدیل به یک محصول نوآور شود که اصطلاحاً به شرکت خلاق تبدیل خواهند شد.

مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق بیان داشت: در پارک های علم و فناوری آنچه مرسوم است از ایده تا شرکت حدود دو سال کار می شود و ما به دنبال سرعت دهی به آن بوده و امید داریم در یک سال این اتفاق رقم بخورد و لازمه آن جذب ایده های خوب، تیم خوبِ همراه ایده و مهیا کردن شرایط مناسب از طرف ما است که اگر این سه شرایط محقق گردد، موفقیت حاصل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر از اصفهان، مشهد و قم، چهل و هشت تیم را پذیرش کرده ایم که بنظر پانزده تیم قابلیت دار و قامت دار و بقیه در حال بلوغ و رشد در میدان رقابت باشند و کمک ما از جنس آموزش، مشاوره و خدمات جانبی است که در خدمات جانبی اگر به ثبت شرکت برسد حمایت هایی برای هزینه کار صورت خواهد گرفت.

ارسال نظرات