۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۶۸۹۱۵۳
پیش از ظهر امروز؛

پیکر مرحوم رحیم پور ازغدی در حرم امام رضا به خاک سپرده شد

پیکر مرحوم رحیم پور ازغدی در حرم امام رضا به خاک سپرده شد
خراسان رضوی - پیکر حاج حیدر رحیم پور ازغدی از متفکرین و مبارزین انقلابی در حرم امام رضا به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، پیکر حاج حیدر رحیم پور ازغدی از متفکرین و مبارزین انقلابی در حرم امام رضا در جوار مرحوم حکیمی به خاک سپرده شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از خدام بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) و مردم از جمله حاضران در تشییع پیکر مرحوم رحیم‌پور ازغدی بودند.

قرائت قرآن کریم، مرثیه سرایی از جمله بخش های مراسم تشییع آن مرحوم بود که در این آیین حسن رحیم‌پور ازغدی، فرزند آن مرحوم بخشی از وصیتنامه پدر خود را قرائت کرد و گفت: پدرم در وصیت خود نوشت تا آخرین لحظه پیرو امام خمینی(ره) و نایب ایشان بودم، خدای را سپاس که تا امروز هیچ شبهه‌ای قلب مرا نلرزاند و تا توانستم در راه اهداف پیشوایانم گفتم و نوشتم.

وی ادامه داد: پدرم دوست داشت در مشهد، محلی برای طلاب غیرایرانی ایجاد کند و می‌گفت آنها بسیار مظلوم هستند.

حسن رحیم پورازغدی گفت: پدر وصیت کرده بود او را در منطقه محرومان غسل بدهند. با دسته گل و پرده و پلاکارد و اینگونه مخارج مخالف بود و می‌گفت این کارها هیچ کمکی به میت نمی‌کند. بزرگترین عبادات را خدمت به فقرا و محرومان می‌دانست.

فرزند مرحوم رحیم‌پور ازغدی گفت: پدرم توصیه کرد هیچ مخارجی برای گل و پلاکارد در مجلس ختم انجام نشود و اگر کسی می خواهد اینگونه کارها را انجام دهد وجه آنرا جمع کنیم و خود نیز دو سه برابر اضافه نماییم و برای طلاب علوم دینی کاغذ و قلم خریداری کنیم.

پس از پایان قرائت وصیت نامه، نماز میت توسط آیت الله سیدجعفر سیدان از اساتید حوزه علمیه مشهد بر پیکر مرحوم رحیم پور ازغدی اقامه شد و پس از آن پیکر آن مرحوم در رواق دارالحجه به خاک سپرده شد.

حاج حیدر رحیم‌پور ازغدی، فعال سیاسی و از مبارزان دوران انقلاب اسلامی، نوزدهم شهریورماه، در ۸۹ سالگی بر اثر نارسایی قلبی درگذشت.

در پی درگذشت مرحوم رحیم پورازغدی، رهبر معظم انقلاب، رییس جمهوری و برخی دیگر از مسوولان کشور پیام های تسلیتی صادر کردند./ت304/

ارسال نظرات