۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۶۸۹۳۸۲

مستعدین برتر حوزوی، در لیست برگزیدگان جایزه البرز ۱۴۰۰

مستعدین برتر حوزوی، در لیست برگزیدگان جایزه البرز ۱۴۰۰
پنجاه و نه نخبه کشور، در پنجاه و نهمین سالگرد تأسیس "بنیاد فرهنگی البرز" تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، در پنجاه و نهمین سال تاسیس "بنیاد فرهنگی البرز"، پنجاه و نه نفر از دانشمندان، مخترعان، حوزویان و دانشجویان شامل: ۶ دانشمند و ۵۳ دانشجو، طلبه و مخترع، تجلیل شدند.
جوایزِ اهدایی این دوره شامل موارد ذیل بود:

یک جایزه ویژه ۱۵۰ میلیون تومانی
جایزه ۱۱۰ میلیون تومانی، ویژه دانشمندان برگزیده
جایزه ۴۰ میلیون تومانی، ویژه مخترعین برگزیده
جایزه ۳۵ میلیون تومانی، ویژه دانشجویان و طلاب

بر اساس این گزارش، حجج اسلام والمسلمین آقایان: مهدی عبدالهی، رضا لک‌زایی، کمیل قنبرزاده، مهدی منصوری حبیب‌آبادی، سعید حسنی و سرکار خانم ها: زینب بهجت پور و خدیجه حسین زاده، به‌ عنوان حوزویان و طلاب برگزیده انتخاب شدند.

لازم به ذکر است؛ همایش جایزه البرز، همه ساله براساس شیوه‌نامه‌های ابلاغیِ بنیاد فرهنگی البرز برگزار می شود. بر اساس این شیوه نامه، واجدان شرایط، مدارک و مستندات خود را از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مرکز امورنخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌های علمیه، به این بنیاد ارسال میکنند.
در مرحله بعد، افراد واجد شرایط به تعداد سه برابر ظرفیت، به دبیرخانه جایزه البرز معرفی می شوند و پس از آن، داوری و انتخاب نهایی در بخش‌های دانشجویی، طلاب و مخترعان، از میان افراد معرفی شده از سوی مراجع ذیربط به صورت همزمان، صورت میگیرد.
 شایان ذکر است، مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه در این دوره از جایزه البرز، تعداد ۲۱ نفر را از پنج مرکز حوزوی شامل:
 مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه
 مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان
 مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان
 مرکز مدیریت خواهران و جامعه الزهراء(س)
به دبیرخانه این جشنواره معرفی نمود که هیأت داوران این جشنواره، هفت نفر از این طلاب که دارای بالاترین امتیاز بودند را برگزید.

ارسال نظرات