۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۷
کد خبر: ۶۸۹۴۷۸

قدم جدید دولت برای پرداخت یارانه یک میلیونی

قدم جدید دولت برای پرداخت یارانه یک میلیونی
برای کمک به معیشت مردم در وزارت کار ستاد کارت رفاه معیشتی تشکیل شده که به نظر می‌رسد اولین قدم برای اجرای کارت رفاه معیشتی است. طبق گفته رئیس‌جمهور طرح کارت رفاه معیشت از چند ماه آینده اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از تجارت‌نیوز، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نهادی را به عنوان قرارگاه رفاه مردم تشکیل داده که حجت الله عبدالملکی، وزیر کار به عنوان رئیس این قرارگاه فعالیت می‌کند که این قرارگاه شامل ۱۴ ستاد است.

یستاد کارت رفاه مردم یکی از این ستادهاست. آنطور که نائب رئیس قرارگاه رفاه مردم گفته قرار است از طریق این ستاد به معیشت مردم کمک شود همچنین این ستاد به دنبال ایجاد ابزاری برای رساندن کمک‌های معیشتی به جامعه مخاطب خدمات وزارتخانه است.

طرح اعطای کارت رفاه معیشتی یکی از برنامه‌های ابراهیم رئیسی است. طرحی که قرار است به پنج دهک اول یارانه داده شود. در واقع به نظر می‌رسد که قرار است طرح کارت رفاه معیشتی رئیس‌جمهور توسط این ستاد اجرایی شود.

مبلغ کارت رفاه معیشتی

رئیس‌جمهور چند ماه پیش از اعطای کارت اعتباری معیشتی خانوار در آذر امسال خبر داد. بر اساس این طرح به ازای هر یک از اعضای خانوار در سه دهک اول ۲۰۰ هزار تومان و دو دهک بعدی ۱۵۰ هزار تومان اعتبار ماهانه قرض‌الحسنه با کارمزد دو درصد تخصیص می‌یابد.

بنابراین خانوار پنج نفره‌ای که در سه دهک اول قرار داشته باشد، ماهانه یک میلیون تومان و خانوار پنج نفره‌ای که در دهک‌های چهارم و پنجم باشد ماهانه ۷۵۰ هزار تومان کارت رفاه معیشتی می‌گیرد.

اقساط:

به گفته ابراهیم رئیسی این طرح از آذر امسال اجرا می‌شود. همچنین آنطور که از این طرح مشخص است، پولی که به مردم داده می‌شود در واقع یک وام قرض‌الحسنه است که باید به دولت برگردد.

براساس جزئیات این طرح اگر خانواری در پرداخت اقساط مشکل داشته باشد دولت به او کمک می‌کند. در واقع رئیس جمهور گفته که به این گروه از خانوارها یارانه دیگری پرداخت می‌شود که این اقساط را بپردازند.

مشمولان:

در خصوص افرادی که در پنج دهک اول قرار دارند احتمالا تعداد این افراد بیش از ۴۰ میلیون نفر باشد. چرا که دولت قبلی در پاییز گذشته وقتی خواست به گروهی از مردم یارانه کرونا پرداخت کند اعلام کرد که به پنج دهک یعنی حدود ۴۲ میلیون نفر یارانه می‌دهد.

ارسال نظرات