۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۶۸۹۵۴۲

زندان گوانتانامو را تعطیل کنید / آمریکا نشان دهد که از تروریست ها بهتر است

زندان گوانتانامو را تعطیل کنید / آمریکا نشان دهد که از تروریست ها بهتر است
هنرپیشه شرلوک هولمز در گفتگویی در خلال جشنواره فیلم تورنتو از آمریکا خواست که نشان دهد از تروریست ها بهتر است و زندان گوانتانامو را تعطیل کند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، بندیکت کامبربچ هنرپیشه نقش «شرلوک هولمز» در خلال جشنواره جهانی فیلم تورنتو از آمریکا خواست زندان گوانتانامو را تعطیل کند.

ستاره «شرلوک هولمز» در «TIFF» (جشنواره بین المللی فیلم تورنتو) در مورد زندان نظامی آمریکا در کوبا گفت: ما باید به جهان نشان دهیم که باید بهتر از آن تروریست هایی هستیم که می خواهند ما را ترور کنند.

بندیکت کامبربچ هنگام حضور در جشنواره فیلم تورنتو بار دیگر خواستار بستن زندان نظامی آمریکا در گوانتانامو، کوبا، از سوی آمریکا شد.

ستاره شرلوک هولمز در گفتگو در جشنواره کانادایی گفت: اگر ما با آتش با آتش مبارزه می کنیم، اگر ما در تلاش برای یافتن عدالت برای بی عدالتی فاحش یک اقدام تروریستی جمعی هستیم، باید به جهان نشان دهیم که ما از هرآنچه که می خواهد ما را ترور کند بهتر هستیم.

کامبربچ، با نگاهی به فعالیت های سینمایی و تلویزیونی خود، در بخشی از گفتگویش درباره نقشش به عنوان سرهنگ دوم استوارت کوچ دادستان نظامی آمریکا، در فیلم «موریتانیایی» ساخته کوین مکدونالد، فیلمی که او تهیه کنندگی اش را نیز برعهده داشته و بر اساس خاطرات «محمدو ولد صلاحی» زندانی گوانتانامو نوشته شده، صحبت کرد.

زندان گوانتانامو را تعطیل کنید / آمریکا نشان دهد که از تروریست ها بهتر است

تریلر سیاسی مکدونالدز روایت ۱۴ سال حبس «محمدو ولد صلاحی» در زندان گوانتانامو با بازی بندیکت کامبربچ در کنار «جودی فاستر» و «طاهر رحیم» است.

کامبربچ با اشاره به این نکته که می داند اظهارات وی درباره گوانتانامو بلافاصله پس از بیستمین سالگرد یادبود حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ منتشر می شود، افزود: من متوجه شدم که در کجا نیاز به یافتن نتایج و جلوگیری از حمله دوم وجود دارد، که بسیار هم وحشت آورتر خواهد بود!

اما کامبربچ اصرار داشت که مبارزه صلاحی برای آزادی پس از بازداشت و زندانی شدن بدون اتهام توسط دولت آمریکا نشان می دهد که او به اشتباه و ناعادلانه تحت تعقیب و زندان قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: به ویژه در مورد محمدو، این پاسخ اشتباهی بود که آنها سعی می کردند به آن جواب برسند و این شخص اشتباهی زندانی شده بود.

نقش سرهنگ کوچ، کامبربچ را در رأس یک دادستان نظامی آمریکایی قرار داد که مایل بود حقیقت را با زبان قدرت بیان کند، چرا که فاجعه ۱۱ سپتامبر عدالتی خشن را فارغ از استانداردهای قابل قبول به دست می داد.

این بازیگر کهنه کار هالیوودی می افزاید: او [سرهنگ کوچ] نمی توانست موقعیت کاملی برای محاکمه محمدو داشته باشد و با این وجود، بی عدالتی را در این زمینه مشاهده کرد.

کامبربچ در تورنتو به سر می برد تا دو فیلم اخیرش «قدرت سگ» ساخته جِین کمپیون و «زندگی الکتریکی لوئیس وین» ساخته ویل شارپ را در جشنواره نمایش دهد.

او همچنین جایزه TIFF Tribute Actor Award را در چهل و ششمین دوره «TIFF»(جشنواره بین المکللی فیلم تورنتو) دریافت می کند.

جشنواره فیلم تورنتو تا ۱۸ سپتامبر ادامه دارد.

ارسال نظرات