۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۶۸۹۵۸۲
حجت الاسلام فلاحی:

مجلس اجازه نداد ریالی به اجرای سند ۲۰۳۰ در بودجه ۱۴۰۰ اختصاص یابد

مجلس اجازه نداد ریالی به اجرای سند ۲۰۳۰ در بودجه ۱۴۰۰ اختصاص یابد
حجت الاسلام فلاحی گفت: مجلس و کمیسیون آموزش اجازه نداد ریالی به اجرای سند ۲۰۳۰ در بودجه ۱۴۰۰ اختصاص یابد.
به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمدحسین فلاحی با اشاره به ابلاغ  «سند  یا بیانیه ۲۰۳۰» از جانب رئیس جمهور، این اقدام را گامی مهم در عرصه آموزش و پرورش دانست و گفت: متأسفانه‌ها موضوع سند ۲۰۳۰ تبدیل به چالشی طی سال‌های گذشته شده بود که موجبات نگرانی فعالان عرصه تعلیم و تربیت را هم فراهم کرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با وجود اینکه وزیر سابق آموزش و پرورش به صراحت مخالفت خود را با اجرای سند ۲۰۳۰ اعلام می‌کرد، اما گزارش‌های میدانی حاکی از این بود که در گوشه و کنار بند‌های این سند در حال پیاده سازی در مدارس است.

وی با بیان اینکه حتی بند‌هایی از سند ۲۰۳۰ در قانون برنامه ششم نیز آورده شد و رئیس جمهور سابق نیز حامی اجرای آن بود، اضافه کرد: اقدام روز گذشته رئیس جمهور اقدام مبارکی است که امیدواریم با اجرای آن اثری از روش‌های آموزشی و تربیتی ۲۰۳۰ را در مدارس شاهد نباشیم.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به اینکه البته اولین گام عملی در حذف سند ۲۰۳۰ توسط کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری برداشته شد، گفت: در زمان بررسی لایحه بودجه کمیسیون آموزش احکامی که در پیوست بودجه ۱۴۰۰ مربوط به سند ۲۰۳۰ بود را به طور کامل حذف کرد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تأکید کرد: وظیفه نظارتی خود را انجام خواهیم داد و مدارس را رصد می‌کنیم و امیدواریم دیگر اثری از اجرای سند ۲۰۳۰ در مدارس کشور را شاهد نباشیم.
ارسال نظرات