۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۶۸۹۵۸۵

روایتی از تأسیس بزرگترین شرکت دانش‌بنیان منطقه

روایتی از تأسیس بزرگترین شرکت دانش‌بنیان منطقه
کتاب «تندتر از عقربه‌ها حرکت کن» به نویسندگی بهزاد دانشگر روایت‌گر تأسیس یک شرکت دانش‌بنیان است که در جایزه کتاب «روایت پیشرفت»، مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری رسا، در اختتامیه نخستین جایزه کتاب «روایت پیشرفت» ضمن معرفی و تقدیر آثاربرگزیده، از کتاب «تندتر از عقربه‌ها حرکت کن» به نویسندگی بهزاد دانشگر به عنوان اثر دوم در بخش علم و فناوری نیز تقدیر به عمل آمد.

این کتاب  حاصل گفت‌وگو با نوید نجات‌بخش است که شرکت بهیار صنعت سپاهان را با تمام مشکلات و چالش‌های پیش رو تاسیس کرده و اگر در اوایل حرکت که برانکارد می‌ساخت، به این مساله فکر می‌کرد که آیا با پول آن، می توان کاری کرد یا نه، کاملا مأیوس می‌شد، اما می‌دانست که در چه مسیری قدم برمی‌دارد و  با توکل بر خدا مسیر جلو رفت.

همچنین توجه به مساله کمک به درمان سرطان، سبب شد سدهای ذهنی و مساله‌هایی که متوهمانه امکان حرکت را می‌گیرد، از میان رفته و معادلاتی شکل بگیرد که ورای معادلات موجود کار را به نتیجه می‌رساند که حدود ۵ سال ساخت آن به طول انجامید و این اتفاق جهشی مهم در مسیر رشد بهیار ایجاد کرد.

در فرایند ساخت شتاب‌دهنده مسائل علمی زیادی روی میز مهندسان بهیار قرار گرفت که حل آن‌ها تجربه و دانشی را فراهم کرد و راهگشای اتفاقات بعدی در بهیار شد، با استفاده از دانش و فناوری به دست آمده در طول ساخت شتاب‌دهنده، راه تولید محصولات بسیاری در این شرکت هموار شد و تجربه‌ای رقم زد تا شرکت بتواند در عرصه‌های مختلف با تکیه بر انسان‌هایی که در این مسیر خود را قرارداده‌اند، ورود پیدا کند.

در این خصوص بهزاد دانشگر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، اظهار کرد: کتاب تندتر از عقربه‌ها حرکت کن، روایت حرکت اقتصادی و مدیریتی نوید نجات‌بخش، جوانی که با خواستگاه معمولی و بدون امکانات لاکچری  شروع به کار می‌کند، است.

بزرگترین شرکت دانش‌بنیان منطقه

این نویسنده اصفهانی با اشاره به اینکه نجات‌بخش به دلیل با باورهایی که داشته و فرهنگی که در آن رشد کرده، موفق شده است، گفت: استفاده‌ از باورهای بومی، ایرانی و شیعی، باورهایی که بیشتر به یک منش پهلوانی متکی است و به کمک و حل مساله مردم و نه پول درآوردن اعتقاد دارد، موجب شده بزرگترین شرکت دانش‌بنیان منطقه را تاسیس کند، ۱۰۰ میلیارد در سال برآورد درآمد این شرکت است و از لحاظ تکنولوژی، دستگاه‌های پیشرفته‌ای را تولید می‌کنند.

وی بیان کرد: ما جامعه‌ای ناامید در بسیاری از زمینه‌ها داریم، فساد اقتصادی و فساد سیستمی که در کشور حاکم است، جوانان بسیاری را از حرکت‌های جدی ناامید کرده و اکثرا به دنبال کسب درآمد سریع و راحت هستند.

دانشگر ضمن بیان اینکه مسیر و نگاه نوید نجات‌بخش عکس این قضیه است، تصریح کرد: او به دنبال کار، حل مساله، برطرف کردن مشکلات و انجام کارهای نشدنی از نظر دیگران است؛ این حرکت، امید و ناامید نشدن و از پای ننشستن جذاب بود و مهم‌ترین الگوی مورد نیاز برای جامعه ما است.

این نویسنده درخصوص بازخوردهای حاصل از کتاب خاطرنشان کرد: اکثرا از کتاب راضی‌اند و یک روایت متفاوت را برای مخاطبان به ارمغان آورده است.

وی درخصوص یکی از نقدهای وارد برکتاب دراین خصوص که روایت مشکلات بر سر راه نجات‌بخش در متن کمرنگ است، پاسخ داد: ایشان از چالش‌ها و مشکلاتش نیز صحبت کرده،  کتاب روایت ایشان است و ایشان نیز درخصوص چالش‌های مسیر، مشکلاتی که ممکن بود ایشان را زمین‌گیر و ناامید بکند، صحبت کرده است.

دانشگر درخصوص اینکه در ادامه در حوزه پیشرفت کار می‌کند یا خیر، بیان کرد: اگر حرف جدیدی پیدا کنم، در این حوزه کار خواهم کرد، در این حوزه یک کتاب در حد ایده در دست اقدام دارم که هنوز شروع نکرده‌ام.

دولتمردان کتاب‌های پیشرفت را بخوانند

نویسنده خطاب به دولتمردان جدید اظهار کرد: تنها صحبت من این است که با خواندن این کتاب‌ها از این نوع نگاه و امثال نوید نجات‌بخش که روایتی امیدوارانه از اتفاقات خوب کشور است، حمایت کنند و مردم را امیدوار می‌کند که می‌شود اتفاقات خوبی را در کشور فراهم کرد.

وی درخصوص اثر جوایزی مثل روایت پیشرفت با اشاره به اینکه یک داوری اتفاق جدید ایجاد نمی‌کند و به حمایت مجموعه‌ها و نحوه تبلیغات بستگی دارد، گفت: مسائل و افراد مختلف باید حمایت و استقبال کنند تا این اتفاق گسترش یابد، با گذشت چند روز از این جایزه، نمی‌توان درخصوص اثربخشی آن قضاوت کرد.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات