۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۶۸۹۵۹۳

نگاهی به تازه های شبکه های اجتماعی امروز

نگاهی به تازه های شبکه های اجتماعی امروز
تلاش مجلس یازدهم برای اصلاح فرآیندهای فسادآفرین، ماجرای سرعت گرفتن واردات واکسن چیست؟، ماشین‌هایی که فرشته مرگ هم‌وطن خود می‌شوند!، آیا جان مردم ابزار فشار به نظام برای تصویب fatf نبوده؟! بخشی از تازه های شبکه های اجتماعی امروز است.

به گزارش خبرگزاری رسا، تلاش مجلس یازدهم برای اصلاح فرآیندهای فسادآفرین، ماجرای سرعت گرفتن واردات واکسن چیست؟، ماشین‌هایی که فرشته مرگ هم‌وطن خود می‌شوند!، آیا جان مردم ابزار فشار به نظام برای تصویب fatf نبوده؟! بخشی از تازه های شبکه های اجتماعی امروز است.

 

تلاش مجلس یازدهم برای اصلاح فرآیندهای فسادآفرین

کاربرفضای مجازی در توییتر نوشت: ‏رای بالای مجلس (۲۰۳موافق) به کلیات "طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار" اقدامی بسیار بزرگ و مهم برای حذف رانت و امضاهای طلایی، جلوگیری از تعارض منافع، افزایش شفافیت و مقررات‌زدایی به منظور اشتغالزایی است. مجلس یازدهم مصمم به اصلاح فرآیندهای فسادآفرین است.

تلاش مجلس یازدهم برای اصلاح فرآیندهای فسادآفرین

 

ماجرای سرعت گرفتن واردات واکسن چیست؟

محسن مهدیان فعال رسانه‌ای در صفحه اینستاگرام خود نوشت: در تحلیل سهم دولت جدید در واردات واکسن نباید شتابزده و از سر حب وبغض سیاسی تحلیل کرد. باید واقعیت ها را دید واگرنه ناخواسته با یک خطای تحلیل عملکرد جمهوری اسلامی در پی گیری سلامت مردم شبهه ناک می شود.

دولت جدید در تسهیل و شتاب واردات واکسن نقش جدی داشته است اما واقعیت اینست که عمده خرید واکسن برای دولت قبل است.

110 میلیون دوز واکسن تا بهار 1400 خریداری شد.

16.8 میلیون دوز کواکس

2 میلیلون دوز اسپوتنیک در اسفند99 

2 میلیلون دوز بهارات در اسفند99

60 میلیلون دوز اسپوتنیک در فروردین

 30 میلیلون دوز سینوفارم در اردیبهشت

البته تا خرداد 1400 فقط حدود 7 میلیلون دوز وارد شد. اما از ابتدای تیر واردات شتاب گرفت و تا پایان مرداد ماه 3 برابر تمام دوره قبلی واکسن وارد شد. پس دقت کنیم که سرعت واردات واکسن پیش از روی کار آمدن دولت جدید نیز شدت قابل ملاحظه گرفت. لذا ماجرا نمی تواند تنها نتیجه جابجایی دولت ها باشد.

اما مجموعه دلائلی که منجر به تسریع واردات شد:

یکم. حذف تحریم های آمریکا. تحریم آمریکا خرداد ماه برداشته شد. ۳ روز بعد از مجوز تولید برکت.

دوم مجوز خردادماه برکت. مجوز و تولید برکت باعث شد فروشنده های واکسن نگران از دست رفتن بازار ایران شوند و صادرات واکسن به ایران زیاد شد. تا آنجا که قیمت سینوفارم چین ناگهان از 15 یورو قبل از مجوز برکت در خرداد به 8 یورو کاهش یافت.

سوم. افزایش تولید در کشورهای صادرکننده. در اواخر بهار حجم تولید واکسن در کشورهای صادرکننده بیشتر شد. به طوریکه کواکس توانست پس از  ماه‌ها به بخشی از قراردادهای خود با دیگر کشورها عمل کند. 

چهارم. عبور از حد اضطراری واکسیناسیون در کشورهای تولیدکننده. به طور مثال فایزر و مدرنای تولید آمریکا از اواخر اردیبهشت صادراتش آغاز شد. 

پنجم و در نهایت مذاکره و دیپلماسی فعال دولت جدید برای خرید واکسن.

بنابراین اینکه گفته می شود همه خرید واکسن برای دولت جدید است خلاف واقع است. البته نباید غافل شد که دولت جدید، علاوه بر تسریع و تسهیل واردات واکسن‌های قبلی، حدود ۷ میلیون واکسن جدید هم خریداری و وارد کرده است.

توجه کنیم که عرصه واکسن و سلامت مردم در سطح رقابت سیاسی میان دولت ها متوقف نمی شود و ایندست ادعاها هشتگ «واکسن بخرید» ضدانقلاب را تائید می کند. در حالیکه بعد از دستور رهبری در دی ماه 99 که فرمودند واکسن بخرید، سیاست جمهوری اسلامی خرید واکسن بود و حتا قبل از تولید واکسن ایرانی، بیش از 110 میلیون دوز از کل نیاز 120 میلیون دوزی ایران خریداری شده بود.

ماجرای سرعت گرفتن واردات واکسن چیست؟

 

ماشین‌هایی که فرشته مرگ هم‌وطن خود می‌شوند!

 میثم مطیعی مداح اهل بیت در توییتر نوشت: ‏

۱. آمبولانس، آژیر کشان در بزرگراه پُر ترافیک و تلاش برای رسوندن هرچه سریعتر مریض به بیمارستان.

۲. ماشین‌هایی که با هم مسابقه می‌گذارن که خودشون رو پشت آمبولانس جا کنن تا از ترافیک خلاص بشن.

۳. چه تلخ!

ماشین‌هایی که فرشته مرگ هم‌وطن خود می‌شوند!

 

آیا جان مردم ابزار فشار به نظام برای تصویب fatf نبوده؟!

سیدپویان حسین‌پور، فعال رسانه‌ای در توییتر نوشت: اصلاح‌طلبان و حامیان دولت که پیشتر میگفتند بخاطر عدم تصویب fatf امکان ثبت سفارش واکسن نیست، حالا مدعی‌اند واکسن‌هایی که الان وارد شده، در دولت روحانی خریداری شده!

فرضا این دروغ راست باشد، چرا همان دولت واکسن‌ها را وارد نکرد؟!

آیا جان مردم ابزار فشار به نظام برای تصویب fatf نبوده؟!

آیا جان مردم ابزار فشار به نظام برای تصویب fatf نبوده؟!

آیا جان مردم ابزار فشار به نظام برای تصویب fatf نبوده؟!

آیا جان مردم ابزار فشار به نظام برای تصویب fatf نبوده؟!

 

به این درجه از وقاحت میگن اصلاح‌طلبی!

یک کاربر فضای مجازی در توییتر نوشت: ‏تا روحانی بود می‌گفتن FATF مانع واردات واکسنه، حالا میگن این واکسنای وارداتی همش واسه دولت روحانیه

به این درجه از وقاحت میگن اصلاح‌طلبی.

به این درجه از وقاحت میگن اصلاح‌طلبی!

 

دو برابر شدن موارد آزار جنسی کودکان در مهد آزادی و حقوق بشر

 یک کاربر فضای مجازی در خصوص دو برابر شدن موارد آزار جنسی کودکان در انگلیس طی توییتی نوشت: موارد آزارجنسی کودکان که درسال۲۰۱۷به پلیس گزارش شده بود ۸۰۰۰ مورد بود. گزارشات سالانه در سالهای۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به ۱۵۰۰۰ و ۱۶۰۰۰مورد ارتقاء یافته در حالیکه قرنطینه و تعطیلی تعداد کیس هارو کاهش داده ولی موارد گزارش شده افزایش چشمگیری داشته.

در ۱۰٪ این گزارشات کیس‌ها ۱۰ سال و حتی زیر ۱۰ سال بوده‌اند.

"اِما هاردلی" نماینده فعلی پارلمان و معلم سابق میگه موارد آزار جنسی خیلی بیشتر از این آمار و ارقام تخمین زده میشه چراکه خیلی از افرادی که مورد آزار واقع شدن به پلیس گزارش ندادن.

کودکانی که در مدرسه توسط پسران مورد آزار و سوء استفاده قرار می‌گیرند و جرات نمی‌کنند معلم یا والدین‌شون رو در جریان قرار بدن، همچنین خشونت جنسی در فضای مجازی به یک امر عادی تبدیل شده،

یکی از بچه‌هایی که در مدرسه مورد آزار قرار می‌گرفته ناچار می‌شه این قضیه رو با معلمش درمیون بگذاره و تنها کاری که از دست معلمش براومده این بوده که از پسری که اذیتش می‌کرده بخواد ازش عذرخواهی کنه.

در برابر این اتفاقات هیچ کاری نمی‌تونن انجام بدن چون مجبورن به معیارهای غلطی پایبند باشن که بخاطر آزادی عده‌ای امنیت و آرامش عده دیگه رو سلب کنن.

دو برابر شدن موارد آزار جنسی کودکان در مهد آزادی و حقوق بشر

 

سفری سراسر عزت و اقتدار برای ایران

 علی نیکزاد، نماینده مجلس در توییتر نوشت: ‏ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش با ناوهای ساخت ایران و بیش از ۴۵۰۰۰کیلومتر دریانوردی در یک سفر، مسافتی بیش از دور زمین را طی کردند تا پرچم مقدس‌مان را در اقیانوس‌های جهان برافراشته نگه دارند؛ این سفر سراسر عزت و اقتدار بود و ایرانیان به چنین غیورمردان بصیری می‌بالد؛ خداقوت دریادلان.

سفری سراسر عزت و اقتدار برای ایران

 

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات