۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۶۸۹۷۹۱

رادیو ایران و گرامیداشت روز بزرگداشت استاد شهریار

رادیو ایران و گرامیداشت روز بزرگداشت استاد شهریار
رادیو ایران در برنامه «پارسی گویان»، علت انتخاب سالمرگ محمدحسین بهجتی متخلص به شهریار، را به عنوان روز شعر وادب فارسی بررسی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد اسماعیل پور تهیه کننده  رادیو  در گفت و گویی،گفت: روز بیست و هفتم شهریور ماه، سالروز درگذشت شهریار، شاعر ایرانی، با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز ملی شعر و ادب پارسی و روز بزرگداشت استاد شهریار نامیده شده است. از همین رو ما در برنامه این هفته به علت این نامگذاری می‌پردازیم.

وی ادامه داد: همچنین با حضور محمد کاظم کاظمی، شاعر افغانستانی و «جنابیل مظفرزاده» شاعر و محقق تاجیکستان در باره آشنایی مردمان آن دو سرزمین با شهریار و غزل هایش، مطالبی شنیدنی مطرح می‌شود.

اسماعیل پور افزود: از دیگر بخش‌های برنامه می‌توان به بررسی ویژگی‌های تقلید ناپذیری اشعار حافظ با حضور دکتر محمدجعفر محمدزاده نویسنده و پژوهشگر زبان و ادبیات فارسی اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد: «پارسی گویان» با اجرای حسن همایی و با حضور دکتر محمدجعفر محمدزاده نویسنده و پژوهشگر زبان و ادبیات فارسی پنج شنبه‌ها ساعت ۱۶:۰۰ و باز پخش آن سه شنبه‌ها بعد از خبر ساعت ۲۳:۰۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات