۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۶۸۹۸۸۰

پیام مدیر حوزه‌های علمیه کشور به مراسم نکوداشت آیت‌الله خیری دامغانی

پیام مدیر حوزه‌های علمیه کشور به مراسم نکوداشت آیت‌الله خیری دامغانی
مدیر حوزه‌های علمیه کشور در پیامی به مراسم نکوداشت آیت‌الله خیری دامغانی به مقام فقهی و اخلاقی این ایشان ادای احترام و از دست اندرکاران این آیین قدردانی کرد.
به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، متن پیام آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور به مراسم نکوداشت آیت‌الله شیخ غلامحسین خیری دامغانی ورکیانی که توسط حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رستمیان مدیر حوزه علمیه استان سمنان و امام جمعه دامغان در این آیین قرائت شد به شرح ذیل است.

بسم الله الرحمن الرحیم

اطلاع یافتم جمعی از فضلا و علمای دامغان، نکوداشتی به‌پاس شخصیت و خدمات عالم زاهد و مجاهد، مرحوم آیت‌الله آقا شیخ غلامحسین خیری برگزار خواهند کرد و بسیار مسرور و مشعوف و شاکر این اقدام شکوهمند و ارزشمند شدم.

دامغان از جایگاه بلندی در تربیت شخصیت‌های ممتاز علمی و حوزوی و دانشگاهی برخوردار و دارای نقش ستودنی در فرهنگ ایران و انقلاب اسلامی است و این‌همه، نشان‌دهندۀ فرهنگ ایمانی و ظرفیت‌های ممتاز در مردمان آن دیار است؛ و در این‌میان و بر اساس اطلاعات موثق، مرحوم آیت‌الله خیری رحمه الله ستاره‌ای درخشان به‌شمار می‌آید؛ دانشمند پارسایی که راهنما و هدایتگر مردمان خوب آن سامان بوده و فضیلت‌های روحی و ارزش‌های اخلاقی و اجتماعی او حتی پس از مرگ وی، الهام‌بخش و روح‌پرور است.

در تاریخ ما این ستارگان، نورافشان بوده‌اند که در جای جای میهن اسلامی، ملجأ محرومان و پناهگاه رهجویان و ستاره هدایت بوده‌اند و جامعۀ ما در سایه‌سار وجود نازنین آنان به قله‌های معرفت و فضیلت و به ساحل آرامش و اطمینان، دست می‌یافته است.

امید است این نکوداشت، هشداردهنده و بیدارباشی برای روزگار ما و حوزه‌ها و دانشگاه‌ها و جوانان و جامعه باشد.

از همه دوستان مساعدت‌کننده در برگزاری این نکوداشت، تقدیر می‌نمایم و به روان پاک این عالم پارسا و فرهیخته درود می‌فرستم و سلامت و عزت مردم و روحانیت دامغان را از خداوند خواستارم.

علیرضا اعرافی
۲۲/۰۶/۱۴۰۰

گفتنی است، این مراسم با حضور علما و فضلا و اقشار مختلف مردم ولایتمدار دیار عالم پرور دامغان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در صحن آستان مقدس امامزادگان جعفر و محمد (ع) برگزارشد. /۹۷۷/
جواد رمضانیان
ارسال نظرات