۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۶۸۹۹۵۹

چرا سهمیه بنزین رانندگان اسنپ و تپسی دیر واریز می‌شود؟

چرا سهمیه بنزین رانندگان اسنپ و تپسی دیر واریز می‌شود؟
سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی باید اول هر ماه به حساب رانندگان واریز شود، اما این سهمیه بنزین برای چندمین بار متوالی است که با تاخیر دو تا سه ماهه روبه رو شده، سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی دست چه نهادی است؟

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از تجارت‌نیوز، درحالی که سهمیه بنزین رانندگان، اول هر ماه واریز می‌شود اما سهمیه بنزین رانندگان تاکسی‌های اینترنتی همیشه با تاخیر یک الی دو ماهه رو به رو است.

سهمیه‌بندی و دو نرخی شدن بنزین تبعات زیاد و سنگینی برای اکثریت اقشار جامعه داشته است، یکی از این گروه‌ها، رانندگان فعال در تاکسی‌های اینترنتی از جمله اسنپ و تپسی هستند.

سهمیه سوخت تاکسی‌های اینترنتی فقط به رانندگان واجد شرایط تعلق می‌گیرد، شرکت‌های تاکسی اینترنتی هر ماه فهرست کاربران راننده‌ فعال خود را در اختیار وزارت کشور قرار می‌دهند.

این وزارت‌خانه مجموع پیمایش رانندگان در همه شرکت‌های تاکسی اینترنتی را محاسبه و مشخصات ثبتی آن‌ها را با بانک اطلاعاتی ثبت احوال مطابقت می‌دهند. در نهایت نیز فهرست کاربران واجد شرایط برای اختصاص سهمیه آن ماه در اختیار وزارت نفت قرار می‌گیرد.

مقصر تاخیر واریز سهمیه بنزین کیست؟

راننده‌های فعال تاکسی‌های اینترنتی اعتبار سهمیه سوخت دریافت می‌کنند. این اعتبار سهمیه باید هر ماه از سوی نهادهای دولتی واریز شود، اما در این میان، برخی رانندگان نیز تاکید می‌کنند که مشمول دریافت این سهمیه هستند اما حسابشان با تاخیر دو یا سه ماهه شارژ می‌شود.

یکی از رانندگان که در شرکت اسنپ کار میکند، می‌گوید: « از ۴ بعد از ظهر تا ۱۰ شب ۱۰۰هزار تومان کار و ۵۰ هزارتومان بنزین مصرف کرده‌ام. ۴۰ هزار تومن هم برای منفی بودن حساب اسنپ و  کمیسیون از حسابم کسر شد. در نهایت امروز ۱۰ هزارتومان کار کردم، سهمیه بنزین این ماه هم که واریز نشده است.»

روابط عمومی تپسی در این باره به تجارت‌نیوز گفت: نزدیک به دو سال از زمان سهمیه‌بندی سوخت می‌گذرد، در طول این مدت در موارد متعددی واریز اعتبار بنزین، برای رانندگان تپسی و سایر تاکسی‌های اینترنتی، از سوی نهاد‌های تصمیم‌گیر با تاخیر روبه رو شده است.

روابط عمومی تپسی ادامه داد: در حال حاضر میزان پیمایش سفیران در تپسی بیستم هر ماه محاسبه و برای وزارت کشور ارسال می‌شود. متاسفانه علی رغم تمام پیگیر‌هایی که ما انجام داده‌ایم، واریز سهمیه بنزین در حال حاضر با دو دوره تاخیر مواجه است. اعتبار سهمیه سوخت تاثیر مستقیم بر روی درآمد رانندگان تاکسی‌های اینترنتی دارد و عدم واریز آن منجر به ایجاد چالش و نارضایتی بین این قشر پر تلاش می‌شود.

روابط عمومی اسنپ با تاکید بر اینکه توزیع اعتبار سهمیه سوخت بر عهده اسنپ نیست، بیان کرد: معمولا پس از اعلام اطلاعات پیمایش کاربران راننده‌ی اسنپ به وزارت کشور، بررسی، تبادل اطلاعات بین دو وزارتخانه و متعاقبا واریز سوخت توسط وزارت نفت حدود یک ماه زمان می‌برد. اسنپ هیچ‌گاه در ارسال مشخصات و میزان پیمایش کاربران راننده تاخیر نداشته و اطلاعات در زمان مقرر ارسال شده است.

روابط عمومی اسنپ همچنین می‌گوید: در حال حاضر اعتبار سهمیه‌ی سوخت تا تاریخ ۲۰ تیر برای کاربران راننده واریز شده است. بنابراین تاخیر در واریزی‌ها وجود دارد.

ظاهرا  شرکت‌های تاکسی‌های اینترنتی دخالتی در واریز شدن سهمیه بنزین رانندگان ندارند و تنها مشخصات رانندگان و میزان مسافت طی شده هر یک را به نهادهای مسئول اطلاع‌رسانی می‌کنند.

ارسال نظرات