۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲
کد خبر: ۶۸۹۹۹۲

مشارکت نیروهای حشد شعبی دیالی در تأمین امنیت زائران اربعین

مشارکت نیروهای حشد شعبی دیالی در تأمین امنیت زائران اربعین
منابع وابسته به حشد شعبی عراق از اعزام نیروهای حشد شعبی دیالی به کربلا به‌منظور تأمین امنیت زائران اربعین و نیز آغاز عملیاتی در جرف‌النصر بابل به‌ همین منظور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از المعلومه، «محمد التمیمی» از فرماندهان حشد شعبی عراق از اعزام نیروهای حشد شعبی دیالی به کربلا در راستای تأمین امنیت زائران اربعین حسینی(ع) خبر داد.

وی افزود: به‌دستور فرماندهی محور دیالی حشد شعبی، نیروهای رزمی به کربلا اعزام شده‌اند تا در تأمین امنیت زائران در چارچوب طرح امنیتی ویژه اربعین مشارکت داشته باشند.

التمیمی تأکید کرد: مشارکت نیروهای حشد شعبی دیالی در حمایت از زائران اربعین در کربلا در راستای طرح هماهنگی مشترک به‌منظور سهیم شدن در تقویت امنیت و ممانعت از بروز هرگونه مشکلی است به‌ویژه که میلیون‌ها زائر از استان‌های مختلف عراق به‌سمت کربلا می‌روند.

وی افزود: نیروهای حشد شعبی تحت فرمان فرماندهی عملیات کربلا حشد شعبی به‌طور مستقیم عمل می‌کنند.

یادآور می‌شود که چند روز قبل نیروهای حشد شعبی عراق با انجام یک عملیات امنیتی دقیق موفق شدند نقشه تروریست‌ها برای هدف قرار دادن زائران مراسم اربعین حسینی را خنثی کنند.

عملیات پیشدستانه حشد شعبی در جرف‌النصر برای تأمین مراسم اربعین

از سوی دیگر فرماندهی عملیات الجزیره و گردان عاشورای حشد شعبی،  از عملیاتی پیشدستانه در جرف‌النصر در استان بابل عراق در راستای تأمین امنیت زائران اربعین خبر داد.

اداره اطلاع‌رسانی حشد شعبی عراق اعلام کرد: نیروهای فرماندهی عملیات الجزیره و البادیه و گردان عاشورای حشد شعبی امروز عملیاتی پیشدستانه در جرف‌النصر برای تأمین امنیت مراسم اربعین آغاز کردند.

در این بیانیه آمده است: نیروهای حشد شعبی طی ساعات اولیه از عملیات  ضمن پاکسازی سه کیلومترمربع، موفق به کشف برخی مخفیگاه‌های داعشی شدند که در آن اقلام لجستیک تکفیری‌ها قرار داشت.

اداره اطلاع‌رسانی حشد شعبی عراق اعلام کرد: این مخفیگاه‌ها در مناطق «هور حسین» و «الخنافسه» در جرف‌النصر کشف شد.

انتهای پیام/+

منبع: تسنیم
ارسال نظرات