۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۶۹۰۰۰۶

شروع ثبت‌نام دوره تقریر نویسی درس خارج در سال 1400 + لینک

شروع ثبت‌نام دوره تقریر نویسی درس خارج در سال 1400 + لینک
مدیر ترویج و گسترش پژوهش معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان، گفت: ثبت‌نام کارگاه تقریر نویسی درس خارج 1400 تا پایان شهریورماه ادامه دارد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، هادی حصاری مدير ترویج و گسترش پژوهش معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان در گفت و گویی با اعلام این خبر گفت: ثبت‌نام كارگاه تقریر نویسی درس خارج 1400 از ابتدای مردادماه شروع و تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت.

وی ابرازداشت: در اين دوره كه به‌منظور توانمندسازي طلاب سطوح عالي در جهت توليد و ارائه تقريرات قابل‌استفاده و چگونگي بهره‌مندي از دفاتر و تقريرات، پس از تدوين مطلوب آن‌ها، برپاشده است، شرکت‌کنندگان با شيوه‌هاي گوناگون درس خارج و منابع موردنیاز آشنا می‌شوند.

مدير ترویج و گسترش پژوهش معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان، هدف از برگزاري اين کارگاه را آشنايي و تسلط طلاب درس خارج بر تقرير دروس عنوان و تشریح کرد: روش‌شناسی اجتهاد، روش‌شناسی فقه و اصول، شيوه‌هاي تدريس خارج فقه و اصول، اهميت، اهداف و جايگاه درس خارج و وظايف يک محصّل ازجمله موضوعاتي است که در اين کارگاه بررسي و تبيين می‌شود.

وي افزود: اصول و ويژگي‌هاي محتوايي يک تقرير خوب، طرح کلي حل يک مسئله فقهی و اصولي، آشنايي با منابع متداول علم اصول، فقه و دانش‌هاي مرتبط نيز، از موضوعات مورد آموزش در اين كارگاه است.

حصاری با اشاره به الزامي بودن اين كارگاه براي طلاب سال اول درس خارج، خاطرنشان كرد: مقطع درس خارج درواقع آخرين مرحله تحصيلي و يك گام قبل از ورود به مباحث اجتهاد مي‌باشد كه در اين مرحله، يكي از بايسته‌هاي اساسي هر دانش‌پژوه حضور در درس خارج و مكتوب نمودن بيانات استاد است و اگر به نحو شايسته مديريت شود، مي‌تواند منشأ آثار مفيد ازجمله دست‌به‌قلم‌ شدن حرفه‌اي آنان شود.

وی در پایان یادآور شد: این دوره به‌صورت حضوری و با تعداد محدود در محل سالن همایش مدرسه علمیه سلیمانیه و به‌صورت مجازی از طریق سامانه lms حوزه علمیه خراسان برگزار خواهد شد و طلاب می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر نسبت به آن از طریق آدرس اینترنتی https://eitaa.com/taghrir1400 در پیام‌رسان ایتا و یا تماس با شماره 32008464، اقدام کنند.

لازم به ذکر است، جديدترين اخبار و اطلاعات مربوط به دوره‌ها و کارگاه‌های پژوهشی به‌صورت روزانه در پیام‌رسان ايتا به آدرس eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f منتشر می‌شود.

ارسال نظرات