۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۲
کد خبر: ۶۹۰۰۹۸

مقررات فروش بلیت به مسافران اربعین

مقررات فروش بلیت به مسافران اربعین
آژانس‌های مسافرتی ملزم شده‌اند بلیت پرواز عراق در بازه زمانی ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهرماه را فقط به مسافرانی بفروشند که برای اربعین در سامانه «سماح» ثبت نام کرده باشند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، آژانس‌های مسافرتی در بخشنامه‌ای که به تازگی از سازمان هواپیمایی دریافت کرده‌اند، ملزم شده‌اند فقط به مسافرانی که در سامانه سماح برای اربعین ثبت‌نام کرده‌اند بلیت بفروشند.

در این بخشنامه تاکید شده که با توجه به مصوبه ستاد اربعین درخصوص ضرورت ثبت‌نام متقاضیان سفر به عتبات عالیات در سامانه سماح، از هرگونه فروش بلیت، خارج از فهرست اعلام‌شده در این سامانه که متعاقبا در اختیار شرکت‌های مسافرتی و هواپیمایی قرار می‌گیرد، خودداری کنند.

این بخشنامه همچنین یادوآور شده که بازه زمانی ۲۸ شهریورماه تا ۱۰ مهرماه برای سفر اربعین تعیین شده است.

همچنین تاکید شده که تصمیم درباره ثبت نام متقضایان و نحوه پیگیری امور اربعین توسط ستاد ملی اربعین گرفته شده و برنامه‌ریزی پرواز‌ها و شرایط سفر اربعین متعاقب آن اعلام می‌شود.

سقف قیمت بلیت پرواز‌های عراق در مناسبت اربعین از سوی سازمان هواپیمایی پنج میلیون تومان تعیین شده، اما با توجه به رعایت نشدن نرخ اعلام‌شده و پراکندگی قیمت‌ها که از ۱۰ میلیون تومان نیز فراتر رفته است، رییس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرده که اگر نرخ مصوب برای پرواز‌های عراق رعایت نشود با شرکت‌های هواپیمایی برخورد خواهد شد.

پیش ثبت‌نام اربعین از روز دوشنبه ۲۲ شهریورماه آغاز شده و دولت عراق تا این لحظه با سفر ۶۰ هزار زائر ایرانی برای شرکت در مراسم اربعین موافقت کرده است. طبق مقررات دو کشور، تنها زائرانی امکان حضور در اربعین را دارند که بیماری زمینه‌ای نداشته باشند، دو دز واکسن کرونا را زده و کارت واکسن معتبر داشته باشند، ویزای معتبر دریافت کنند، ویزای عراق در اربعین هزینه‌ای ندارد و رایگان است. عراق درحال حاضر فقط با سفر هوایی زائران موافقت کرده و تاکید داشته که ۷۲ ساعت پیش از پرواز تست منفی PCR همراه مسافر باشد.

عراق سال گذشته مراسم پیاده‌روی اربعین را به شکل محدود و بدون حضور زائران خارجی برگزار کرد.

ارسال نظرات