۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۶۹۰۲۴۰

واکنش ستادکل نیروهای مسلح به طرح مجلس برای "خرید سربازی"

واکنش ستادکل نیروهای مسلح به طرح مجلس برای
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح نسبت به طرح مجلس شورای اسلامی درباره "خرید سربازی" واکنش نشان داد.

امیر دریاداردوم غلامرضا رحیمی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی باشگاه خبرنگاران پویا؛ درباره طرح مجلس شورای اسلامی مبنی بر  تعیین تکلیف مشمولان غایب خدمت سربازی و خرید سربازی اظهار کرد: طرح مذکور جدید نیست، پیش از این نیز واصل شده و فقط در حد یک طرح است.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح افزود: این طرح در کمیسیون‌های تخصصی از جمله کمیسیون امنیت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: ستادکل نیروهای مسلح به‌طور کلی با خرید سربازی موافق نیست زیرا این کار (خرید سربازی) در سال 96 با دو هدف‌گذاری انجام شد؛ نخست اینکه از تعداد غایبان کاسته شود که متأسفانه تعداد غایبان در چند سال گذشته مضاعف شد و بیشتر از پیش‌بینی‌ها بود یعنی غیبت مشمولان سربازی توسعه یافت.

این مقام مسئول یادآور شد: در وهله دوم نیز اجرای این موضوع باید عادلانه باشد درحالی که خرید خدمت سربازی عادلانه نیست لذا به همین دو دلیل گفته‌شده، ستادکل نیروهای مسلح موافق این طرح نیست.

رحیمی‌پور با بیان اینکه طرح مذکور هنوز در دستور کار کمیسیون‌های تخصصی قرار نگرفته است، خاطرنشان کرد: طرح‌های دیگری نیز وجود دارد که ان‌شاءالله توسط ستادکل نیروهای مسلح بررسی خواهد شد.

گفتنی است که اخیراً جمعی از نمایندگان مجلس با تدوین طرحی خواستار ساماندهی و تعیین تکلیف مشمولان غایب خدمت وظیفه عمومی شده‌اند.

در طرح مذکور عنوان شده است مشمولانی که تا زمان ابلاغ این قانون  هشت سال غیبت دارند؛ می‌توانند با پرداخت جریمه، کارت معافیت خدمت دریافت کنند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات