۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۶۹۰۳۳۴
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

اقتدار نیروهای مسلح ایران در سایه ارزش‌های انسانی و خدامحوری است

اقتدار نیروهای مسلح ایران در سایه ارزش‌های انسانی و خدامحوری است
چهارمحال و بختیاری ـ حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام گفت: اقتدار نیروهای مسلح در سایه ارزش‌های انسانی و خدامحوری باید ادامه پیدا کند و از هرگونه اجحاف و انحراف جلوگیری شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام امروز در آیین رژه موتوری و خودرویی نیروهای مسلح و کمک‌های مومنانه در شهرکرد همزمان با نخستین روز از هفته دفاع مقدس اظهار داشت: نیروهای نظامی و انتظامی پس از هشت سال جنگ تحمیلی، تجهیزات نظامی خود را تولید و به خودکفایی و نقطه اقتدار دست یافتند که این امر وحشت در دل دشمن انداخته است.

وی اظهار داشت: آغاز هفته دفاع مقدس از ایام پر از درس و عبرت برای نسل جدید و فرصت مغتنمی است که زیبایی‌های این ایام، رشادتها و ایثارگری‌های رزمندگان، اقتدار اسلام و نظام اسلامی در همه عرصه‌ها به نمایش گذاشته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه کمالات انسانی، اخلاق‌مندی، تعاملات انسانی و روش‌های انسانی به جامعه کرامت می‌دهد، افزود: این موضوعات در دوران دفاع مقدس از سوی رزمندگان به نمایش گذاشته شد و نباید اجازه داد این اقتدار به فراموشی سپرده شود.

امام جمعه شهرکرد افزود: در عرصه دفاعی نیروهای مسلح مقتدارانه ایستادند و بعد از دوران دفاع مقدس نیز این دستاوردها را حفظ کردند و هر روز با استفاده و توان و تکنولوژی جدید به تجهیزات خود افزودند و دشمن را به وحشت انداختند.

وی اظهار داشت: اقتدار نیروهای مسلح در سایه ارزش‌های انسانی و خدامحوری باید ادامه پیدا کند و از هرگونه اجحاف و انحراف جلوگیری شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم این مسیر آغاز شده است، گفت: در دولت کنونی عزم مسؤولان جمع شده تا مسیر صحیح بازگردانده شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به شیوع ویروس کرونا و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح جامعه گفت: رژه موتوری و نمایش گذاشتن اقتدار و تجهیزات نظامی و انتظامی امسال نیز مانند سال گذشته به صورت ترکیبی، رژه موتوی، نظامی و کمک مومنانه برگزار شد.

وی افزود: مردم در همه عرصه‌ها حضور فعال دارند و این حضو را در ایام کرونایی با اجرای طرح مواسات و کمک به همنوعان به نمایش گذاشتند و باید این همدلی و همراهی تا پایان کرونا ادامه داشته باشد.

به گفته وی، با توجه به نیاز جامعه به کمک‌های مومنانه، این رزمایش به نوعی اعلام آمادگی برای کمک به مردم و تعاون به معنای واقعی است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: در ایام دفاع مقدس نیز تعاون در جامعه حاکم بود و همه در جهت زمین گیر کردن دشمن تلاش می‌کردند و امروزه نیز همه در تلاش هستند تا دشمنان بیرونی را زمین‌گیر کنند و با این بلای که دامن جامعه بشری را گرفته مقابله کنند و با همراهی و همدلی به افراد آسیب دیده کمک کنند.

در ادامه رییس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری نیز در حاشیه این آیین با اشاره به اهمیت اجرای طرح مواسات و کمک مومنانه گفت: رفع نیازهای معیشتی و اقتصادی مردم یکی از اهداف اجرای برنامه مواسات است و در این ایام کرونایی این طرح تسکین‌دهنده مشکلات معیشتی آسیب‌دیدگان کرونایی و نیازمندان شده است.

احمدرضا بهرامی افزود: اجرا این  طرح با فرمان رهبر انقلاب اسلامی آغاز شد تا با تلاش مسوولان و برنامه ریزی دقیق در سه قوه بتوان درصدی ازمشکلات مردم را رفع کرد.

وی با تاکید بر اینکه این برنامه‌های کمک رسانی مقطعی است گفت: رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باید در برنامه اصلی مسؤولان و دولتمردان قرار گیرد.

یکهزار و ۲۰۰ برنامه با ۳۷۵ عنوان ویژه همزمان با چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس با شعار محوری " ما مقتدریم" برگزار می‌شود.

رژه تلفیقی موتوری و کمک مومنانه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه، استاندار، اعضای شورای تامین و خانواده شهدا و ایثارگران استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد./1400/د101/

ارسال نظرات