۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۶۹۰۶۰۰

دستور نخست وزیر عراق برای تسهل امور زائران ایرانی از مرز مهران

دستور نخست وزیر عراق برای تسهل امور زائران ایرانی از مرز مهران
نخست وزیر عراق شامگاه جمعه دستور داد که امور زائران ایرانی در مرز «زرباطیه» (مهران) طبق قانون با تسهیل انجام شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق منحصرا درباره حضور زائران ایرانی در مرز «زرباطیه» (مهران) بخشنامه‌ای صادر کرد.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) با اشاره به این موضوع که نسخه‌‌ای از این بخشنامه را در اختیار داشته،‌ نوشت که سرلشکر «عمر عدنان الوائلی» رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی به همراه «عدنان الوائلی» معاون رئیس این سازمان و مدیر کل دایره عملیات و برنامه ریزی از گذرگاه مرزی زرباطیه بازدید کردند.

بازدید از این گذرگاه با هدف اطلاع از جریان کار و بررسی چالش‌ها و یافتن راه حل برای آنها بوده است.

در این بیانیه آمده است که این گذرگاه در گذشته، گذرگاه مهمی برای انتقال زائران ایرانی بوده و در حال حاضر با توجه به حضور تعداد زیادی از زائران ایرانی در این مرز، بر اساس دستور مصطفی الکاظمی، با تسهیل امور زائران طبق قانون موافقت شده است.

نخست وزیر عراق  ۱۴ شهریور ماه در نشست کمیته عالی بهداشت و سلامت ملی عراق با ورود ۳۰ هزار زائر ایرانی و ۱۰ هزار نفر از زائران کشورهای عربی و سایر کشورها برای شرکت در مراسم اربعین موافقت شد. همچنین مقرر شد که زائران باید صرفا از طریق فرودگاه‌های بین‌المللی عراق وارد شوند و واکسن کرونا را زده و دارای تست (PCR) منفی باشند که ۷۲ ساعت پیش از ورود به عراق، گرفته شده باشد.

اما نخست وزیر عراق پس از سفر به تهران با دوبرابر شدن تعداد زائران ایرانی که می‌توانند در مراسم زیارت اربعین مشارکت کنند، موافقت کرد اما همچنان این زائران صرفا می‌بایست از طریق مرز هوایی وارد عراق شده و علاوه بر آنکه واکسن زده باشند می‌بایست تست PCR‌ تا 72 ساعت پیش از ورود به عراق منفی باشد. 

همزمان با نزدیک شدن زیارت اربعین حسینی (ع)، عاشقان ابا عبدالله الحسین(ع) از سراسر جهان و عراق، با وجود محدودیت‌های کرونایی، همچون سالهای گذشته در حال پیاده روی به سوی حرم مطهر آن حضرت در کربلای معلی هستند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس
ارسال نظرات