۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۶۹۰۷۲۹

پیام تسلیت مجمع عالی حکمت اسلامی در پی درگذشت علامه حسن زاده آملی

پیام تسلیت مجمع عالی حکمت اسلامی در پی درگذشت علامه حسن زاده آملی
در پی درگذشت علامه حسن زاده آملی مجمع عالی حکمت اسلامی در پیامی فقدان این عالم بی نظیر حوزوی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، در پی درگذشت علامه حسن زاده آملی مجمع عالی حکمت اسلامی در پیامی فقدان این عالم بی نظیر حوزوی را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

با نهایت تأسف و تأثر عالم ربانی حکیم متأله و عارف واصل حضرت آیت الله علامه حسن زاده آملی به ملکوت اعلی پیوست و در جوار قرب الهی آرام گرفت.

این دانشمند فرزانه و سالک توحیدی در طول دوران عمر بابرکت خود با تألیف، تدریس و پرورش شاگردان فرهیخته و اندیشمند، نقش ارزنده ای در احیای علوم عقلی اسلامی ایفا نمود و آثار مکتوب این عالم عامل به عنوان منبعی پرفیض در اختیار دوستداران معارف و حکمت اسلامی قرار گرفت.

بهره مندی علمی در طی سالیان متمادی علامه ذوفنون حضرت آیت الله حسن زاده آملی از محضر استاد بزرگوار خود، حضرت آیت الله علامه سیدمحمد حسین طباطبایی از ایشان شخصیتی ساخت که در عین تبحر در علوم مختلف اسلامی به عنوان الگویی اخلاقی و ماندگار برای شاگردان، علاقه مندان و دوستداران حکمت اسلامی باقی ماند.

مجمع عالی حکمت اسلامی ضایعه ارتحال این عالم ربانی و حکیم الهی را به محضر امام زمان مقام معظم رهبری، مراجع عظام، جامعه علمی، بیت شریف، شاگردان و عموم علاقه مندان و ارادتمندان تسلیت عرض نموده و از درگاه خدای منان برای آن فقیه سعید علو درجات و غفران و رحمت الهی مسألت دارد.

عاش سعیدا و مات سعیدا

مجمع عالی حکمت اسلامی

4 مهر 1400

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
ارادت ویژه ای به انقلاب و امام و رهبری داشت.
0
0