۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۶۹۰۷۷۴
امام جمعه ثلاث باباجانی:

هنجارشکنی برای مردم قابل قبول نیست

هنجارشکنی برای مردم قابل قبول نیست
کرمانشاه ـ ماموستا شیخی گفت: ملت ایران هم در بُعد ملی و هم مذهبی از پیشینه تاریخی برخوردارند، لذا برخی از رفتارهای هنجارشکن برای هیچ یک از مردم قابل قبول نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا احمد شیخی ظهر امروز در دیدار جمعی از معتمدین و بزرگان شهرستان ثلاث باباجانی اظهار داشت: جامعه متعلق به همه ماست و همه نسبت به آن تعهد داریم و نباید آن را به حال خود رها کنیم.

امام جمعه ثلاث باباجانی گفت: بدین منظور جامعه همانند یک خانواده البته با ابعاد بزرگتر است که اعضای آن همانند یک خانواده هستند و همین ویژگی باعث می شود که هنجارها و ناهنجاری ها تاثیرات خود را سریعا بر اعضای این جامعه بگذارد.

این عالم اهل سنت با اشاره به اشاعه برخی از عناصر ضدفرهنگی در سطح استان به ویژه شهرستان های مرزی، عنوان کرد: ملت ایران هم در بُعد ملی و هم مذهبی از پیشینه بسیار کهنی برخوردارند، لذا برخی از رفتارهای هنجارشکن برای هیچ یک از مردم ما قابل قبول نیست.

ماموستا شیخی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: برای نمونه شاهد برخی از بدحجابی ها توسط بعضی از بانوان در سطح معابر و انظار عمومی این شهر هستیم که این وضعیت به هیچ وجه شایسته شهرستانی همانند ثلاث باباجانی نیست و باید برای از بین بردن این عناصر فرهنگ ستیز، کار تخصصی و البته با حضور افراد متعهد و انقلابی صورت بگیرد.

امام جمعه ثلاث باباجانی اظهار داشت: البته زمانی که می گویم بدحجابی یا عفت منظور تنها بانوان و دختران جامعه نیستند، این مقوله کل جامعه ما را در بر می گیرد، لذا مردان نیز می توانند به سهم خود در ایجاد این فضای نامناسب و غیراسلامی دخیل باشند.

ماموستا شیخی با اشاره به اهمیت انجام کارهای فرهنگی و زیربنایی در این حوزه، عنوان کرد: هیچ مشکلی نیست که با همفکری و دلسوزی برطرف نشود، برای از بین بردن این معضل فرهنگی و اجتماعی باید برنامه ریزی دقیق، منسجم و البته کارآمد توسط متولیان فرهنگی صورت بگیرد.

این عالم اهل سنت در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: اگر نتوانیم که این عناصر ضد فرهنگی را از هم اکنون کنترل کنیم، بی شک باید منتظر دیگر ناهنجاری های اجتماعی و فردی در حوزه های مختلف باشیم که آن زمان انجام کار در این زمینه برای همه ما بسیار مشکل خواهد شد./1400/پ۲۱۰/

ارسال نظرات