۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۶۹۰۸۶۳
مدیر مدرسه علمیه فیضیه مازندران خبر داد؛

برگزاری همایش ملی بررسی دیدگاه ها، آثار و فعالیت های آیت الله فاضل

برگزاری همایش ملی بررسی دیدگاه ها، آثار و فعالیت های آیت الله فاضل
مازندران - همایش ملی بررسی دیدگاه ها، آثار و فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی آیت الله محمد فاضل استر آبادی(ره) برگزار می شود.

حجت الاسلام گلی کریمی، مدیر داخلی مدرسه علمیه فیضیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران از برگزاری همایش ملی بررسی دیدگاه ها، آثار و فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی آیت الله محمد فاضل استر آبادی(ره) خبر داد.

وی افزود: این همایش از سوی گروه علوم قرآن و حدیث دانشگاه الهیات و معارف اسلامی دانشگاه مازندران و با همکاری مدرسه علمیه فیضیه مازندران برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام گلی کریمی، شخصیت علمی، اجتماعی، سیاسی و معنوی و اخلاقی آیت الله شیخ محمد فاضل استرآبادی را از جمله مهم ترین محورها و موضوعات این همایش ملی اعلام کرد.

مدیر مداخلی مدرسه علمیه فیضیه مازندران با اشاره به این که این همایش ملی در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام به ثبت رسیده است، بیان داشت: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، دانشگاه فردوسی مشهد، پژوشگاه فرهنگ و معارف اسلامی، ستاد دهه غدیر کشور، شبکه استانی تبرستان، اداره کل اوقاف و امور خیریه و بسیج اساتید دانشگاه مازندران از جمله نهادها و دستگاه های همکار در برگزاری این همایش ملی هستند.

وی، آخرین مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه این همایش ملی را 12 بهمن 1400 اعلام کرد و افزود: نتایج بررسی مقالات ارسالی نیز 20 بهمن اعلام خواهد شد.

حجت الاسلام گلی کریمی با بیان این که این همایش ملی نهم اسفند ماه امسال برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: علاقه مندان می توانند مقالات خود به آدرس www.conf.umz.ac.ir/afvwsa  ارسال کنند.

استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود، آیت الله فاضل(ره) را  انسانی متقی، پرهیزگار و در عین حال عالم و فاضلی به تمام معنا معرفی کرد و گفت: حالات معنوی و مراتب علمی مرحوم آیت الله فاضل مثال زدنی بود و به نماز به ویژه نماز در اول وقت توجه ویژه ای داشت.

وی با بیان این که مرحوم آیت الله فاضل استرآبادی عمر با برکت خود را در مسیر نشر و گسترش معارف دینی سپری کرد، گفت: این عالم وارسته همواره در دفاع ازاسلام و انقلاب ثابت قدم بودند.

حجت الاسلام گلی کریمی با بیان این که همه عمر آیت الله فاضل استرآبادی وقف حوزه بود، ادامه داد: ایشان با تأسیس مدرسه علمیه فیضیه مازندران خدمت بزرگی به حوزه علمیه انجام دادند.

وی با اشاره به این که تربیت و پرورش طلاب نخبه، مهذب و انقلابی همواره مهم ترین دغدغه آیت الله فاضل(ره) بود، خاطرنشان کرد: ایشان همه عمر خود را در کرسی تدریس و تربیت و پرورش طلاب سپری کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران، از آیت الله فاضل(ره) به عنوان عالمی ساده زیست و مردم دار یاد کرد و گفت: این عالم وارسته هیچ گاه از مردم فاصله نداشت و همواره نسبت به مشکلات محرومان و مستضعفان جامعه دغدغه داشت.

وی، ولایت مداری را از دیگر ویژگی های مهم آیت الله فاضل استرآبادی(ره) عنوان کرد و افزود: همه دغدغه و تأکید ایشان حرکت در مسیر و خط امام و رهبری بود و این نکته مهم را همواره تذکر می دادند./950/ت310/

ارسال نظرات