۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۶۹۰۸۷۴
استاد حوزه علمیه:

علامه حسن زاده آملی مؤید و حامی انقلاب و ارادتمند ویژه رهبر انقلاب بود

علامه حسن زاده آملی مؤید و حامی انقلاب و ارادتمند ویژه رهبر انقلاب بود
عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین با بیان اینکه علامه حسن زاده ارادت ویژه ای به رهبر انقلاب داشت، گفت: این عالم بزرگوار بارها حضرت آیت الله خامنه ای را باهرالنور خطاب کرده بود.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی احدی، عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و شاگرد علامه حسن زاده آملی، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین سیره علمی، اخلاقی و انقلابی علامه حسن زاده آملی پرداخت و گفت: علامه حسن زاده آملی در شته های مختلف علمی ذوالفنون بود.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین بیان کرد: علامه حسن زاده آملی بیان می کرد که اگر بخواهم در این رشته ها مباحثه و مناظره ای با اهل فن داشته باشم، یقینا اگر غالب نشدم، مغلوب هم نخواهم شد.

وی با اشاره به سیره برجسته اخلاقی علامه حسن زاده افزود: برای تمام شاگردان این استاد بزرگوار دو مطلب بسیار ارزنده بود، نخست اینکه قبل از ورود به کلاس تمام کفش ها را خود را ردیف می کرد، زیرا اگر کفش ها در مسیر راه ایشان قرار می گرفت، خودشان کفش های شاگردان را ردیف می کرد.

حجت اسلام والمسلمین احدی با بیان اینکه سیره اخلاقی ایشان برگرفته از ادبیات قرآن و اهل بیت است، خاطرنشان کرد: علامه حسن زاده آملی هیچ زمانی هنگام ورود و خروج زودتر از شاگردان عبور نمی کرد و همواره هنگام خروج و ورود کلاس ابتدا به شاگردان خود تعارف می کرد.

شاگردپروری در جلوه علامه حسن زاده آملی بروز کرده بود

وی با بیان اینکه تکریم و شاگردپروری در جلوه علامه حسن زاده آملی بروز کرده بود، افزود: اکنون تمام شاگردان این عالم بزرگوار از رجال و اساتید برتر حوزه و دانشگاه هستند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم به تبیین سیره و سلوک عرفانی علامه حسن زاده آملی پرداخت و تصریح کرد: زمانی که ایشان ما را موعظه می کرد، تمام شاگردان تا فردا صبح از هرگونه گناه و لغزش مصون بودند و نماز شب شاگردان احیا می شد.

وی با اشاره به اینکه این عالم بزرگوار همواره شاگردان خود را به خوش رفتاری با خانواده توصیه می کرد، گفت: زمانی یکی از شاگردان بی اخلاقی در خانواده انجام داده بود، زمانی که او وارد کلاس درس شد، مورد مؤاخذه این استاد بزرگوار قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین احدی با بیان اینکه علامه حسن زاده آملی از سال 72 به بعد خود در غیبت به سر می برد و درس و بحث خود را در شهر قم تعطیل کرد، ابراز داشت: این عالم بزرگوار می دانست، اگر در قم بماند، مراجع تقلید مورد تنقید قرار می گرفتند، از این رو خود را از این صحنه اجتماعی خارج می کند.

علامه حسن زاده همواره مؤید و حامی انقلاب اسلامی بود

وی با اینکه علامه حسن زاده همواره مؤید و حامی انقلاب اسلامی بود، خاطرنشان کرد: از ایشان پرسیده شد که آیا در انقلاب وقفه ایجاد خواهد شد، ایشان جواب داد که «ابدا». از ایشان سوال شد که این انقلاب به دست حضرت مهدی (عج) خواهد رسید، ایشان با تأکید ویژه پاسخ داد که «بله».

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین با بیان اینکه علامه حسن زاده ارادت ویژه به رهبر معظم انقلاب داشت، گفت: علامه حسن زاده بارها رهبر معظم انقلاب را باهرالنور خطاب کرده بود و همچنین حضرت آیت الله خامنه ای، علامه حسن زاده آملی را منبع جامعی توصیف کردند که هرچه از ایشان بهره می بریم کم نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین احدی با اشاره به تبحر ویژه علامه حسن زاده در علوم مختلف بیان کرد: ریاضی دانان جهان در کنفراسی جمع شدند و در موضوعی 9 فرض را اعلام کردند، اما ایشان اعلام کرد نیم میلیون فرض در این مساله وجود دارد که 124 هزار فرض را در همان جلسه ارائه داد و رییس نشست جایزه سمینار را به ایشان اعطا کرد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم بیان کرد: علامه حسن زاده آملی در ریاضی، علم جبر، علوم غریبه و حکمت و فلسفه بی نظیر بود، حتی هانری کوربن فرانسوی هم مباحثه ایشان بود.

حجت الاسلام والمسلمین احدی ابراز داشت: هانری کوربن درباره این عالم بزرگوار بیان کرده که علامه حسن زاده درخشش دیگری از فلسفه اسلامی در قرن اتم است.

حجت الاسلام والمسلمین احدی اظهار کرد: نظریه حرکت جوهری و مثل افلاکی علامه حسن زاده آملی در دانشگاه هاروارد آمریکا و مقاله 70 صفحه ای ایشان درباره آب در دانشگاه نیوزلند تدریس می شوند.

ارسال نظرات