۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۶۹۰۹۱۷
حجت الاسلام حاجی زاده:

آتش‌نشانان فرشته‌های نجات هستند

آتش‌نشانان فرشته‌های نجات هستند
آذربایجان شرقی ـ حجت الاسلام حاجی زاده گفت: آتش‌نشانان فرشته‌های نجات هستند البته به این تعبیر اعتقاد قلبی دارم و اغراق نیست

به گزارش خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام جواد حاجی‌زاده امروز در دیدار با آتش‌نشانان اهری به مناسبت هفتم مهرماه «روز آتش‌نشانی» تأمین تجهیزات و امکانات برای آتش‌نشانی اهر را ضروری دانست و اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی آتش‌نشانی اهر به معنی اهمیت دادن به جان و مال مردم است و ضرورت دارد تا مسئولان آتش‌نشانی تأمین تجهیزات استاندارد را مدام از مسئولان ارشد شهرستانی و شهرداری اهر مطالبه کنند.

امام جمعه اهر با تبریک روز آتش‌نشانی افزود: آتش‌نشانان فرشته‌های نجات هستند البته به این تعبیر اعتقاد قلبی دارم و اغراق نیست، وقتی آتش‌نشانی برای دفاع از جان و مال مردم خود را به دل آتش می‌زند نشان‌گر فداکاری و ایثارگری است و همه مردم بر این موضوع واقف‌اند.

وی اضافه کرد: متأسفانه در ساختمان‌های بلندمرتبه زیرساخت‌های اطفای حریق مورد توجه قرار نگرفته و از طرفی کمبود امکانات و تجهیزات آتش‌نشانی اهر نمی‌تواند جوابگو باشد، چراکه بی‌توجهی به اصول ساخت‌وساز و رعایت نکات ایمنی در ساخت‌وسازها به معنی در معرض تهدید بودن جان و مال مردم است.

حجت الاسلام حاجی‌زاده بر لزوم آموزش اولیه اطفای حریق در مدارس تأکید کرد و افزود: آموزش رعایت نکات ایمنی و اطفای حریق را باید از مدارس شروع کنیم چراکه اکثر آتش‌سوزی‌ها به جهت عدم آگاهی کودکان اتفاق می‌افتد. از این‌رو از آموزش و پرورش درخواست می‌کنیم تا در این زمینه با سازمان آتش‌نشانی همکاری کند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی اهر نیز در این جلسه با ابراز نگرانی از از ناتوانی آتش‌نشانی در اطفای حریق ساختمان‌های بلندمرتبه به جهت نبود تجهیزات گفت: ساکنین ساختمان‌های بلندمرتبه در شهر اهر بر روی مین نشسته‌اند.

رحیم صادقیه اهری با اشاره به این‌که عملیات ایستگاه‌های آتش‌نشانی اهر با آتش‌نشانی کلانشهر تبریز برابری می‌کند، اظهار داشت: متأسفانه سازمان آتش‌نشانی اهر امکانات و تجهیزاتی که بتواند در مواقع بحرانی از جان و مال مردم دفاع کند را ندارد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی اهر افزود: با توجه به محدودیت‌های منابع مالی شهرداری اهر؛ نتوانستیم تجهیزات و امکانات برای آتش‌نشانی اهر تأمین کنیم و حتی در صورت آتش‌سوزی در ساختمان‌های بلندمرتبه تجهیزاتی برای اطفای حریق نداریم و با عنایت به اهمیت موضوع متأسفانه ساکنین آپارتمان‌های اهر انگار بر روی مین نشسته‌اند و خبری ندارند.

وی بر لزوم تأمین تجهیزات آتش‌نشانی برای امدادرسانی در مواقع آتش‌سوزی در ساختمان‌های بلندمرتبه تأکید کرد و گفت: در جریان اخیر آتش‌سوزی اتوبوس، با وجود اینکه با تأخیر به آتش‌نشانی اطلاع داده بودند اما باز آتش‌نشانی را مقصر می‌دانند و عمده انتقادات این بود که آتش‌نشانی با تأخیر آمد، در این راستا مستنداتی وجود دارد که نشان می‌دهد اتوبوس در آتش می‌سوزد ولی هنوز به سامانه ۱۲۵ گزارش نداده‌اند.

صادقیه اهری بابیان این‌که حوزه خدمات‌رسانی سازمان آتش‌نشانی اهر به قدری گسترده است که با کمبود امکانات نیز دست و پنجه نرم می‌کنیم، یادآور شد: حوزه استحفاظی سازمان آتش‌نشانی اهر شامل شهر و نزدیک به ۲۰۰ روستا می‌شود و از طرفی کمبود امکانات و تجهیزات از دیگر چالش‌های آتش‌نشانی اهر است، وقتی آتش‌نشانی تجهیزات مورد نیاز نداشته باشد به قطع یقین امنیت جانی و مالی مردم در معرض تهدید حوادث غیرمترقبه قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی اهر تصریح کرد: آتش‌نشانان می‌دانند وقتی در ساختمان‌های بلندمرتبه آتش‌سوزی رخ دهد امکان اطفای حریق نخواهند داشت، چون هنوز ایجاد زیرساخت‌های اطفای حریق و تجهیزات آتش‌نشانی در اولویت توجه قرار نگرفته است.

وی با تأکید بر این‌که احداث ایستگاه شماره ۳ آتش‌نشانی اهر ضرورتی انکارناپذیر است، خاطرنشان کرد: متأسفانه خودروهای آتش‌نشانی اهر فرسوده است و از طرفی نبود ایستگاه شماره ۳ آتش‌نشانی؛ فشار کاری بر ایستگاه‌های آتش‌نشانی وارد می‌کند./1400/د101/

ارسال نظرات