۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۶۹۰۹۴۶
امام جمعه یزد:

بسیاری از مردم امیدی به خانه‌دار شدن ندارند

بسیاری از مردم امیدی به خانه‌دار شدن ندارند
یزد ـ آیت الله ناصری گفت: بسیاری از مردم حتی از قشر متوسط، امیدی به خانه‌دار شدن ندارند و لازم است فکری شود تا مردم با توجه به تورم و گرانی، بتوانند صاحبخانه شوند.

به گزارش خبرگزاری رسا در یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری امروز در جلسه دبیرخانه شهید مدرس استان یزد که با حضور نمایندگان مجلس استان یزد در دفتر امام جمعه یزد با موضوع راهبردهای توسعه مسکن استان برگزار شد، اظهار داشت: مسکن مسئله‌ای ضروری است و در بسیاری از کشورها مسکن، اقتصاد جوامع را اداره می‌کند زیرا برای ساخت هر مسکن، 70 شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

وی عنوان کرد: اگر در حوزه مسکن به نحوی صحیح برنامه‌ریزی شود، هم اشتغال ایجاد می‌شود و هم اشتغال موجود حفظ می‌شود اما باید به نحوی برنامه‌ریزی شود که با ساخت مسکن، چهره شهرها نیز بهم نریزد.

آیت‌الله ناصری ادامه داد: یکی از مسائلی که در یزد مورد توجه است، وجود مناطق اعیان‌نشین در کنار مناطق فرسوده و حاشیه‌نشین است که هیچ تناسبی با یکدیگر ندارند در حالی که هر دو باید در کنار هم رشد کنند و شرایط پیشرفت برای همه این مناطق فراهم شوند.

امام جمعه یزد تاکید کرد: اکنون که قرار است دوباره ساختمان‌سازی انبوه در یزد آغاز شود، خوب است به جای اینکه همه کارها به دست شرکت‌های بزرگ سپرده شود، مشاغل خرد هم مورد توجه قرار گیرد زیرا در این صورت، استادکاران ساختمانی در بخش‌های مختلف بیکار می‌شوند.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌ها باید تمام مسائل از چهره شهر تا ایجاد شغل تا تامین مسکن مورد نیاز و هماهنگ با بودجه مردم را مدنظر داشته باشد و با برنامه ای همه جانبه‌نگر به ساخت مسکن پرداخت شود.

آیت‌الله ناصری عنوان کرد: بسیاری از مردم حتی از قشر متوسط، امیدی به خانه‌دار شدن ندارند و لازم است فکری شود تا مردم با توجه به تورم و گرانی موجود و میزان درآمدشان، بتوانند صاحبخانه شوند.

وی بر لزوم نظارت بر ساخت و سازهای انبوه نیز تاکید کرد و گفت: اغلب افرادی که در خانه‌های بی‌کیفیت و کم متراژ ساکن شده‌اند، افراد غیربومی هستند بنابراین لازم است در ساخت و سازها، ذائقه مردم و فرهنگ آنها نیز تا حدی مدنظر قرار گیرد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد نیز در این نشست اظهار داشت: دبیرخانه شهید مدرس مرکز راهبردی سپاه یزد نیز به دنبال این است که با کارگروه‌های یازده‌گانه، در حوزه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی به کشور، نظام و استان خدمات ارائه دهد و در این مسیر باز هم خود را خادم مردم می‌دانیم و تمام ظرفیت سپاه و بسیج، ظرفیت علمی و نخبگانی بسیج در اختیار مردم و جامعه است و در هر حوزه‌ای هر کاری از دست ما بربیاید، در مسیر خدمت به مردم و نظام اسلامی به کار خواهیم گرفت./1400/د101/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
معلومه ۴۲سال خون ملت را مکیدند و ملت ناراضی خدا ازتان نگزره شیطان صفت ها. امام زمان ظهور کند گردن شماها مفت خور را میزند
0
0