۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۶۹۰۹۶۸

لایحه نظام رتبه بندی معلمان به هیج عنوانی قابل اغماض نیست

لایحه نظام رتبه بندی معلمان  به هیج عنوانی قابل اغماض نیست
نماینده همدان گفت: لایحه نظام رتبه بندی معلمان، همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری و تأمین اجتماعی باید تعیین تکلیف و نهایی شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، گفت: نظام رتبه بندی معلمان موضوع بسیار مهمی است، که معمولا موضوع گفتگو و مصاحبه های مسئولین قرار گرفته است، اما به نظر می رسد، کمتر در این مورد اظهار نظری که نزدیک به واقعیت باشد، صورت گرفته است.

وی افزود: متأسفانه اظهار نظر ها، منطبق بر سند تحول بنیادین در آموزش وپرورش بیان نمی شود.

رئیس فراکسیون فرهنگیان تأکید کرد: این موضوع مهم مدتی است، که در مجلس مورد بحث قرار گرفته است و اعداد و ارقام متفاوت و نجومی برای اجرایی شدن آن مطرح می گردد، اما تا به امروز ندیدم، که هیچیک از اعتبارات مطرح شده، با کار دقیق کارشناسی، بیان شده باشد.

نماینده همدان در مجلس اظهار کرد: غالب موارد براساس حدس وگمان بیان می شود، که متأسفانه همین حدس و گمان ها و عدم انطباق اظهار نظرها با واقعیت رتبه بندی، باعث ایجاد ابهام و فقدان کارشناسی دقیق، زمینه ساز برداشت های نادرست و غیرقابل قبول شده است.

حاجی بابایی تأکید کرد: همکاران ما در کمیسیون آموزش با وسعت نظر و دیدگاه مثبت و تلاش وافر نظام رتبه بندی را پیگیری کرده اند، اما محدودیت های ایجاد شده، موجب هدایت این امر به سمتی است که خروجی کار را نمی توان به عنوان نظام رتبه بندی معلمان پذیرفت.

وی ادامه داد:برای رفع این مشکل 9 پیشنهاد برای انطباق آنچه وجود دارد، با نظام رتبه بندی واقعی مطرح نموده ام، که اطمینان دارم با طرح در صحن علنی مجلس و مساعدت نمایندگان، بویژه اعضای محترم کمیسیون آموزش وتحقیقات لایحه نظام رتبه بندی به معنای واقعی مطرح و مصوب خواهد شد.

رئیس فراکسیون فرهنگیان بیان کرد: برای تحقق این موضوع که نظام رتبه بندی معلمان به معنای واقعی براساس کارشناسی، با تامین اعتبار مورد نیاز و مدافع حقوق معلمان و براساس بر مفاد سند تحول بنیادین باشد از همه ظرفیت های مجلس استفاده می شود.

نماینده همدان در مجلس تأکید کرد: لایحه نظام رتبه بندی معلمان و همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری و تأمین اجتماعی از موضوعات بسیار مهمی است، که به هیج عنوانی قابل اغماض نیست و با عزم نمایندگان مجلس، بویژه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات امیدواریم به یک لایحه جامع و منطبق باسند تحول بنیادین در آموزش و پرورش دست یابیم و همچنین همسان سازی حقوق بازنشستگان کشور و لشکری و تأمین اجتماعی را نهایی کنیم.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸
پول پاداش معلمان بازنشسته را بدهید بقیه پیشکش شما، برنامه و بودجه ای با پول بازنشستگان ادامه حیات می دهد ایا واقعا پول رتبه بندی را خواهد داد همه سرکارند و بس.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
این جماعت توزیع کننده بودجه، در رابطه با پاداش فرهنگیان به نمایندگان مردم پاسخ نمی دهند تا برسد به معلمین، مثل اینکه فراموش کرده اند که همین مقدار سوادی که دارند حاصل تلاش معلمین بوده است فعلا مهم مقام است و قدرت و ملت و زیر دستاتان را نمی بینند و فراموش کرده اند
1
0
An
Iran, Islamic Republic of
۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲
چرا این همه حرف های تکراری درمورد رتبه بندی می زنند.حرفهای تکراری را با تعویض ساعت ها جایگزین می کننداصلا کسی به فکر معلمان نیست حرف های روزهای قبل را تکرار می کنند .ساعت امروز را ثبت می کنند .تورا خدا خسته شدیم
0
0
فرهنگی بازنشستهجرت
Iran, Islamic Republic of
۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۹
جرا بازنشستگان فرهنگی رابه سخره گرفته اید این مهم باید از چند سال پیش اجرایی می شد بنابراین خسارت این چند سال باید پرداخت شود
0
0
عبداله
Iran, Islamic Republic of
۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۶
بسیاری از نمایندگان از جمله حاج بابایی عزیز خیلی زحمت میکشند برای همسانسازی اما نتیجه ای حاصل نمیشه برای اینکه دستانی توی کار هست که نمیزارند
0
0