۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۶۹۰۹۸۶

چرا مبتلایان به کرونا دچار ریزش مو می شوند؟

چرا مبتلایان به کرونا دچار ریزش مو می شوند؟
متخصص پوست گفت: ریزش مو پدیده ای است که می‌تواند از سن بلوغ آغاز شده و ادامه دار باشد. در این بین تشخیص نوع ریزش مو و اتخاذ روش‌های درمانی مناسب می‌تواند به بیمار در کنترل یا متوقف کردن این فرایند کمک کند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، فیروزه دادور، متخصص پوست، مو و زیبایی درباره دلایل ریزش مو گفت: برخی مواقع ریشه مو آسیب می‌بیند و یا موها به فاز ریزش مو می‌روند. ممکن است سحرخیزی، تغذیه مناسب و خواب خوب موثر باشد اما صرفا مصرف مکمل‌هایی مثل زینک نمی‌توانند این فرآیند را متوقف کنند بلکه بیمار باید به پزشک مراجعه کند تا بر اساس معاینات و آزمایش‌ها و احتمالا نمونه برداری درمان شوند.

وی در مورد خانم هایی که به ویژه پس از یائسگی دچار ریزش مو و طاسی سر می شوند گفت: این اتفاق در سنین کمتر هم رخ می‌دهد. برای درمان این ریزش باید از داروهایی همچون ماینوکسیدیل و درمان‌های مکمل مثل مزوتراپی استفاده کرد. بهبود ریزش‌های آندروژنتیک به درمان طولانی نیازمند است.

متخصص پوست، مو و زیبایی و کشورمان با تاکید بر اینکه مصرف بیش از حد مکمل ها فایده ای ندارد گفت: این مکمل‌ها باید زیر نظر پزشک مصرف شود تا متناسب با نیاز بدن تجویز شوند.

وی درباره راه های پیشگیری از ریزش موی ارثی اظهار داشت: این ریزش مو اغلب از سن بلوغ به بعد آغاز می‌شود و معمولا نمی‌توان در وضعیت عادی از آن پیشگیری کرد . با آغاز شدن فرآیند ریزش مو، هرچه درمان در مراحل اولیه صورت گیرد، پاسخ بهتری خواهیم گرفت. تغذیه و خواب خوب و نداشتن استرس رعایت شود.

دادور با اشاره به اینکه پس از بیماری‌هایی مثل کرونا و بیماری‌هایی که موجب تب می‌شوند موها شروع به ریزش می‌کنند و این ریزش حدود 5 تا 6 ماه طول می کشد و با مصرف مکمل‌ها بهبود می‌یابد ولی مشکلات تیروئیدی و کمبود ویتامین D در بدن می‌تواند ریزش مو را بیشتر کند. اگر افرادی طی مدت طولانی دارو مصرف می‌کنند و تاثیر آن را ندیده‌اند باید درمان جدیدی برای آنها در نظر گرفته شده و مورد بررسی بیشتر قرار گیرند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: افرادی که در طول زمان با نازکی مو مواجه می‌شوند باید با مصرف داروهایی مثل ماینوکسیدیل و روش‌ هایی مثل هورمون‌ درمانی، مزوتراپی و prp آن را کنترل کنند. نکته مهم این است که روش‌های درمانی باید با توجه به نوع ریزش تجویز شود.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵
قیمت دام افتضاحه قیمت خوراکش افتضاحتر، حالا چه حقوق بالا باشه یاپایین فرقی به حال دامدار بیچاره نمیکنه... بالاخره کی میخواد یه فکری بحالشون کنه؟؟؟؟
0
0