۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۶۹۱۰۰۶
حجت الاسلام والمسلمین کلانتری خبر داد؛

تدوین سند جامع حرم مطهر شاهچراغ

تدوین سند جامع حرم مطهر شاهچراغ
فارس ـ حجت الاسلام والمسلمین کلانتری گفت: سند جامع حرم مطهر شاهچراغ(ع) برای استفاده بهتر از ظرفیت‌ها تدوین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری در نشست با فعالان گروه‌های جهادی به بیان 10 ویژگی کار جهادی پرداخت و اظهارداشت: نخستین ویژگی این است که کار جهادی توام با سختی و مرارت است؛ دوم اینکه برخواسته از ایمان و انگیزه الهی و سومین ویژگی این است که جهاد مبتنی بر آگاهی، معرفت و بصیرت است.

وی با بیان اینکه حرکت‌های جهادی جهت‌دار و هدفمند و در مقابله با یک دشمن است، گفت: تمام حرکات، گفتار و رفتار جهادگران باید جهت‌دار و با هدف الهی باشد و دیگر اینکه کار جهادی برخوردار از برنامه و طراحی معین است و بدون حساب و کتاب و نامنظم نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین کلانتری با بیان اینکه کار جهادی همراه با صبر و پایداری و استقامت است، تصریح کرد: در کارهای جهادی صبر و پایداری خیلی اهمیت دارد؛ صبر برای حق با هم همراه و توامان هستند. صداقت و راستی ویژگی دیگر جهاد است؛ جهاد یعنی صادقانه عمل کردن؛ در جهاد جای مماشات و تعارف کردن نیست وقتی به حدود الهی و انقلاب اسلامی می‌رسیم جای تعارف و چشم بستن نیست.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) افزود:ویژگی دیگر کار جهاد این است که بدون چشمداشت مادی کار جهاد انجام شود؛ همچنین کار جهادی توام با توکل و امید است یک لحظه در جهاد امید قطع نمی‌شود ناامیدی در کار جهادی مفهوم ندارد.

وی  با اشاره به ویژگی آخر کار جهادی گفت: این از همه مهم‌تر است و آن اینکه تحت نظر و فرماندهی رهبر الهی و امام عادل امکان‌پذیر است که در فقه شیعه امام معصوم یا منصوب از ناحیه امام رهبر الهی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کلانتری درباره مطالب مطرح شده در جلسه و ارتباط بیشتر حرم مطهر با گروه‌های جهادی گفت: متاسفانه در گذشته در زمینه آینده‌نگری و مسائل سازندگی خیلی با دقت کار نشده است و به این جهت حرم شاهچراغ با حرم رضوی مثل هم نیست و قابل مقایسه نیستند البته که می‌تواند بهتر از این شود.

تولیت حرم مطهر شاهچراغ (ع) با بیان اینکه سند جامعی برای حرم تدوین می‌شود، افزود: باید برای حرم منابع پایدار درآمدی را تعریف و موقوفات را احصا کنیم چون در حال حاضر رها است و باید کاری کنیم که حرم مطهر بتواند پشتوانه فعالیت‌های سازندگی و محرومیت‌زدایی شود چراکه اینجا ظرفیت تبدیل شدن به قطب فرهنگی، دینی و انقلابی نه فقط برای شهر شیراز بلکه در کل ایران را دارد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری با اطلاق عنوان سومین حرم در ایران تکلیف را تمام کرده است، تصریح کرد: در حال حاضر دولت سیزدهم، شورای شهر و شهرداری و استاندار معتقد به این حرکت هستند و اگر فرصت را درست بشناسیم و از موقعیت‌ها به نحو مطلوب استفاده کنیم حرم می‌تواند مرکز اصلی برای جهادگران عرصه فکر و فرهنگ باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کلانتری با بیان اینکه در گذشته هم دولت‌ها و هم مدیران استانی ضعیف عمل کردند و فرصت‌ها از دست رفته است، اظهار داشت: باید از حاشیه دوری کنیم و به حاشیه‌ها هم نپردازیم بلکه باید بیان تقویتی داشت و برای ارتقای وضعیت حرم از ظرفیت جهادگران استفاده کرد./1400/د101/

ارسال نظرات