۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۶۹۱۰۲۱

حزب الله میان مردم محبوب تر شده است

حزب الله میان مردم محبوب تر شده است
کارشناس مسائل غرب آسیا: انتقال سوخت به لبنان تصوری از آینده به وجود آورد که می‌توان با اتکا به درون و ارتباط با همسایگان همه تحریم‌ها را شکست داده و به غرب ضربه بزرگی زد.

به گزارش خبرگزاری رسا، درست در روزهای که انگلیسی ها با بحران سوخت روبرو شده اند؛ مقاومت اسلامی منطقه در یک ابتکار بزرگ نیاز کشور لبنان به سوخت را بر طرف کرد. در حالی که در لندن صف های بلند روبروی جایگاه‌های سوخت ایجاد شده؛ مردم بیروت به سادگی نیاز های روزمره خود را برطرف کرده اند. برخی می گویند دست شیطان این بار حلوقم خودش را فشار داده است و انگلیس ها با برگزیت دچار یک تحریم خود خواسته شده اند.

در آن سوی نقشه نفتکش های ایرانی به سادگی محموله های بنزین و گازوئیل را در بندر بانیاس در سوریه تخلیه کرده و پس از آن تانکرهای حمل سوخت به سوی بیروت حرکت می کنند. این اتفاق بزرگ، زدن یک تیر با دو نشان است. هم تحریم سه کشور ایران؛ سوریه و لبنان شکسته شده و هم اقتدار مقاومت به رخ دشمنان کشیده می شود.

جعفر قنادباشی کارشناس مسائل لبنان و سوریه درباره عملیات بزرگ مقاومت در آب های مدیترانه به «مشرق» می گوید: «آنچه جهان نظاره گر آن است زیر سایه سلاح مقاومت حاصل شده است؛ دشمن به دنبال آن بود که با خلع سلاح این توانایی ها بزرگ را محدود کند» این روزها مردم بیروت با شادی و هلهله پشت کاروان های تانکرهای سوخت حرکت کرده و آن را تا محل تخلیه همراهی می کنند. روزنامه یدعوت آحارونوت در وصف شکسته شدن تحریم سوخت لبنان می نویسد: آنچه آمریکایی ها بافته بودند با یک حرکت از جانب ایران از بین رفت؛ قرار بود با تحریم سوخت، حزب الله میان مردم محبوبیت خود را از دست بدهد؛ حالا همه لبنانی ها شکرگزار مقاومت آن ها هستند. بدون شک مهم‌ترین ثمره موفقیت جمهوری اسلامی ایران، سوریه و حزب‌الله در به اتمام رساندن انتقال سوخت از کشورمان به لبنان در عرصه استراتژیک و منطقه‌ای، به تثبیت قدرت مقاومت بازمی‌گردد.

آمریکا پس از عملیات انتقال سوخت به لبنان منفعل شد/ غربی‌ها می‌خواستند شریان‌های حیاتی مقاومت را قطع کنند/ حزب‌الله محبوب‌تر شد/ انتقال سوخت به بیروت زیر سایه سلاح مقاومت به دست آمد

در ادامه بخش های مهم گفتگوی «مشرق» با جعفر قنادباشی کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا را می خوانید.

حزب الله میان مردم محبوب تر شد

قنادباشی درباره تاثیر انتقال سوخت از ایران به لبنان و شکسته شدن تحریم های این کشور گفت: انتقال سوخت ایران به لبنان و شکست تحریم‌های آمریکا افتخاری بزرگ برای مقاومت اسلامی محسوب می‌شود. استفاده از این فرصت یک ابتکار عمل بزرگ به‌حساب آمده و باعث شگفتی تحلیل گران و صاحب‌نظران در منطقه شد. واقعیت آن است که تا قبل از این انتقال بزرگ؛ هیچ‌کس ابتکار ایران برای شکستن تحریم‌ها و اثرگذاری بر لبنان را اجرایی نمی‌دانست، دولت‌های غربی با تحریم سه کشور ایران؛ سوریه و لبنان در پی آن بودند که وضعیت سیاسی در این سه منطقه را تغییر دهند. آمریکایی‌ها تلاش کردند نفس این سه کشور را گرفته و شریان‌های حیاتی آن‌ها را قطع کنند. در این ماجرا لبنان بیش از دو کشور دیگر آسیب‌پذیر بوده است. آخرین تلاش دشمن فشار بر روی انتقال سوخت به لبنان بود؛ غربی‌ها به دنبال طراحی نقشه‌ای بودند که با تحریم سوخت برای حزب‌الله تهدید ایجاد کنند. تحلیل گران ارشد امنیتی غربی اعتقاددارند که اگر قدرت حزب‌الله کاهش پیدا کند بر موقعیت ایران در منطقه اثر می‌گذارد.

کارشناس غرب آسیا ادامه داد: انتقال سوخت به لبنان معادلات منطقه را به‌طورکلی تغییر داد و نه‌تنها تحریم لبنان شکسته شد، بلکه تصوری از آینده به وجود آورد که می‌توان با اتکا به درون و ارتباط با همسایگان همه تحریم‌ها را شکست داده و به غرب ضربه بزرگی زد. حالا همه متوجه شده‌اند که روند سوخت‌رسانی متوقف نشده و مقاومت قطعاً در سال‌های آینده موفقیت‌های بیشتری خواهد داشت. اگر به سخنان مقامات آمریکایی و رژیم صهیونیستی توجه کنیم؛ خواهیم دید که بعد از عملیات انتقال سوخت آن‌ها به‌شدت منفعل شده‌اند. در پروژه انتقال سوخت با حرکت یک کشتی تمام برنامه‌ریزی‌های دشمن نقش بر آب شد؛ گروه بین‌المللی شرارت نتوانست نقشه خود برای فشار بر مقاومت را عملی کند.

آمریکا پس از عملیات انتقال سوخت به لبنان منفعل شد/ غربی‌ها می‌خواستند شریان‌های حیاتی مقاومت را قطع کنند/ حزب‌الله محبوب‌تر شد/ انتقال سوخت به بیروت زیر سایه سلاح مقاومت به دست آمد

زیر سایه مقاومت می‌توان تحریم‌ها را خنثی کرد

کارشناس مسائل استراتژیک منطقه ادامه داد: هدف اصلی دشمن آن بود که مقاومت اسلامی در لبنان را از بین ببرد؛ غربی ها سه توطئه اساسی را در برابر مقاومت پیش برده است: آن‌ها در ابتدا طرح «خلع سلاح» نیروهای حزب‌الله را پیش بردند که شکست خورد؛ سپس در ماجرای ترور مشکوک رفیق حریری برنامه ایجاد شکاف میان سوریه و لبنان را کلید زدند. آخرین طرح دشمن آن بود که اقتصاد لبنان را ضعیف کند؛ میلیاردها دلار در لبنان سرمایه‌گذاری رسانه‌ای انجام‌شده تا مردم‌باور کنند که دلیل گرفتاری‌های امروز آن‌ها حزب‌الله لبنان است، رسانه‌های غربی این‌گونه القاء کرده‌اند که مشکل مردم لبنان سلاح حزب‌الله است و تا زمانی که این جنبش خلع سلاح نشود؛ چیزی تغییر نخواهد کرد!

آن‌ها با ایجاد فرضیه‌های دروغین در انفجار بندر بیروت همین خط را به‌صورت مرموز پیش برده تا مردم علیه مقاومت در خیابان شورش کنند. امروز می‌بینیم هر سه طرح آمریکایی‌ها شکست‌خورده است. با ابتکار ایران و سید حسن نصرالله همین سلاح و اقدامات میدانی عاملی برای شکستن تحریم‌ها شد، اگر شما این روزها سری به خیابان‌های بیروت بزنید خواهید دید که مردم اعتقاد راسخ دارند که  سلاح حزب‌الله باعث شد تحریم‌ها شکسته شود.

آمریکا پس از عملیات انتقال سوخت به لبنان منفعل شد/ غربی‌ها می‌خواستند شریان‌های حیاتی مقاومت را قطع کنند/ حزب‌الله محبوب‌تر شد/ انتقال سوخت به بیروت زیر سایه سلاح مقاومت به دست آمد

سلاح باعث پیشرفت اقتصادی یک کشور می‌شود

قناد باشی ادامه داد: مردم لبنان می‌دانند که این سلاح بود که آن‌ها را نجات داد. در لبنان سوخت حلال همه مشکلات اقتصادی در مقطع کنونی است. با رسیدن سوخت به لبنان مردم این کشور ارزش سلاح حزب‌الله را درک کرده و متوجه شده‌اند که سید حسن نصرالله تنها مرجعی در لبنان است توانایی حفاظت از آن‌ها را در برابر دشمن دارد.

خیلی جالب است بدانید که بعد از انتقال سوخت از ایران به لبنان به ناگهان درهای ارسال سوخت به این کشور باز شد! منبع سوخت پنهانی از سوی جریان سمیر جعجع کشف شد و آمریکایی‌ها و سعودی‌ها اظهار آمادگی برای ارسال سوخت کردند. اظهارات مقامات آمریکایی در ارسال سوخت به لبنان باعث خشم مردم شده و میزان نفرت از سعودی‌ها و عوامل آن‌ها در لبنان به طرز شگفت‌انگیزی افزایش پیداکرده است.

مردم لبنان امروز می‌دانند که دفاع پایدار می‌تواند باعث پیشرفت اقتصادی شود و با سلاح می‌توان راه‌های فشار را مسدود کرد. سلاح نه‌تنها امنیت مردم لبنان را تضمین کرده، بلکه رژیم صهیونیستی نیز دیگر نمی‌توانند به خاک لبنان تجاوز کنند. این ی همان ابتکار عملی که ایران و حزب‌الله  آن را خلق کردند. دوران تأثیرگذاری رسانه‌های غربی بر مردم منطقه گذشته است و این به معنای ورشکستگی غربی‌ها است. غربی‌ها به دربسته خورده‌اند. امروز می‌بینیم که یک ناباوری شدید نسبت به غربی‌ها ایجادشده است،

ارسال نظرات