۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۶۹۱۱۱۵
امام جمعه دامغان:

ایجاد موزه باستان شناسی دامغان یک ضرورت و خواسته بحق مردم است

ایجاد موزه باستان شناسی دامغان یک ضرورت و خواسته بحق مردم است
سمنان - امام جمعه دامغان با اشاره به تمدن هفت هزار ساله این شهرستان، گفت: ایجاد موزه باستان شناسی دامغان یک ضرورت و خواسته بحق مردم است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رستمیان در خطبه‌های نمازجمعه باشکوه این هفته دامغان که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ایام شیوع کرونا و حضور گسترده مردم ولایتمدار این شهرستان در مصلی امام‌خمینی(ره) دامغان برگزار شد، باتسلیت فرارسیدن ایام رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا(ع) بر برگزاری آیین‌های سوگواری این ایام با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی پیشگیری از شیوع کرونا تاکید کرد.

امام جمعه دامغان در ادامه با اشاره به فرارسیدن هفته وقف، این سنت حسنه را بهترین باقیات و صالحات برای سفر آخرت انسان عنوان و خاطرنشان کرد: بسیار پسندیده است که متمولین و متمکنین متدین و همه اقشار جامعه اسلامی براساس نیاز‌های روز جامعه از خود یادگاری ماندگار به عنوان وقف بجا بگذارند.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با بیان این‌که موقوفات موجود امانتی در دست متولیان امر وقف، کسانی که تولیت دارند، مسئولان و مستاجران موقوفات است و باید امانتداران دقیق و شایسته‌ای باشند، افزود: تذکر چندین نکته درباب موقوفات ضروری است؛ اسناد موقوفات باید صادر و کامل شود، از تصرفات غیرقانونی در موقوفات جلوگیری شود، متولیان امر بحث درآمدزایی موقوفات را دنبال کنند و اجاره بهای موقوفات باید به صورت قانونی به روز شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت روز جهانی سالمندان، اظهارداشت: در منطق اسلام سالمندان جایگاه ویژه‌ای در اجتماع و خانواده دارند، امام صادق(ع) می‌فرماید: "عَظِّمُوا کِبارَکُم" بزرگان و سالمندان خود را احترام کنید؛ همانا سالمندان گرانقدر باید در بین ما احساس بزرگی کنند و رفتارما سبب رنجش آن‌ها نشود، حتی اگر سالمندی در همسایگی شما وجود دارد که فرزندی ندارد، به او محبت و رسیدگی کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمیان در ادامه با گرامیداشت هفته گردشگری و یادآوری توانمندی‌های پرشمار این شهرستان کهن از منظر آثار باستانی و تاریخی کم نظیر همانند مسجد تاریخانه(نخستین مسجد ایران)، مجموعه تاریخی گردشگری چشمه علی و تپه حصار(تمدن ۷۰۰۰ ساله)، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ گردشگری می‌تواند در رونق اقتصاد منطقه تاثیر بسزایی داشته باشد و البته ایجاد موزه باستان شناسی شهرستان دامغان یک ضرورت و از خواسته‌های بحق مردم و مسئولان شهرستان است.

گفتنی است، تذکر امام جمعه دامغان به علاقمندی قابل تقدیر مردم دیندار این شهرستان به واکسینه شدن با واکسن کرونا تولید کشورمان(واکسن برکت) و اظهارامیدواری نسبت به تامین واکسن داخلی مورد نیاز و یادآوری آغاز سال تحصیلی جدید و لزوم مواسات نسبت به خانواده‌های نیازمند به منظور تامین اقلام و لوازم التحریر مورد نیاز این دانش آموزان و گرامیداشت یاد و خاطره علامه حسن زاده آملی(ره) از دیگر بخش‌های خطبه‌های نمازجمعه امروز دامغان بود. /۹۷۷/پ201/
جواد رمضانیان
ارسال نظرات