۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۶
کد خبر: ۶۹۱۱۲۹

طرح ترافیک در کاهش آلودگی هوا و ارتقای انضباط ترافیکی موثر است

طرح ترافیک در کاهش آلودگی هوا و ارتقای انضباط ترافیکی موثر است
رییس پلیس راهور تهران درباره نحوه اجرای طرح ترافیک در نیمه دوم سال توضیحاتی داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، با شیوع کرونا در کشور و به تبع آن تهران، ساعت و نحوه اجرای طرح ترافیک نیز دستخوش تغییرات زیادی شد، به طوری که چندین بار زمان آغاز و پایان اجرای این طرح مورد تغییر قرار گرفته و یکسری تغییرات نیز در زمان خروج از طرح و ... اعمال شد. علاوه بر آن در برخی از ایام نیز اجرای این طرح به طورکلی متوقف شد و علت آن نیز کاهش ازدحام جمعیت در ناوگان حمل و نقل عمومی اعلام شد.

در حال حاضر نیز در آخرین تغییرات اعمال شده در اجرای طرح ترافیک تهران که همزمان با تغییر ساعات کاری کارکنان ادارات و سازمان‌های دولتی تهران و از ابتدای شهریورماه اعمال شد. ساعت اجرای طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا از ۸:۳۰ صبح آغاز شده و تا ساعت ۱۶ ادامه خواهد شد. البته خودرو‌هایی که داخل این محدوده باشد، بعد از ساعت ۱۴:۳۰ امکان یکبار خروج از داخل محدوده را نیز پیدا کرده‌اند. همچنین ساکنین طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا هم می‌توانند پس از ساعت ۱۴:۳۰ به دو محدوده فوق یک ورود رایگان داشته باشند.

این تغییرات در ساعات اجرای طرح ترافیک در حالی اعمال شده که به نظر می‌رسد در نیمه دوم سال و حداقل در پاییز نیز همین رویه ادامه داشته باشد. در حالی که الگوی ترافیک در سال‌های اخیر حاکی از آن است که درنیمه دوم سال حجم ترافیک و ساعات پیک آن دچار تغییراتی می‌شود.

سردار محمد حسین حمیدی، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران  درباره ساعت اجرای طرح ترافیک در تهران که تحت تاثیر شیوع کرونا مورد تغییر قرار گرفته گفت: طرح ترافیک در کاهش آلودگی هوا و ارتقای انضباط ترافیکی موثر است و از نظر ما اگر تغییر در این طرح تاثیر منفی بر شیوع کرونا نداشته باشد، اصرار داریم که ساعات اجرای طرح ترافیک افزایش یافته و به همان چرخه قبلی برگردد.

وی ادامه داد: در شش ماهه دوم سال نمی‌توان با محدود کردن اجرای طرح ترافیک انضباط  ترافیکی را مانند نیمه اول سال در سطح شهر حاکم کرد. البته تمامی ماموران ما از آمادگی لازم برخوردارند و علاوه بر آن از سیستم‌های کنترل هوشمند ترافیک نیز استفاده می‌کنیم. اما مواردی نظیر کوتاه شدن روزها، فعالیت برخی از مراکز آموزشی، کاهش دمای هوا و ... باعث افزایش حجم ترافیک می‌شود.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: بنابراین با توجه به اینکه سلامت مردم اولویت اصلی پلیس است، در صورتی که بازگشت طرح ترافیک یه ساعات قبلی بر کرونا اثر منفی نداشته باشد پیشنهاد ما برگشت طرح ترافیک به حالت قبلی است.

با توجه به کاهش موارد مرگ و میر ناشی از کرونا و سرعت گرفتن روند تزریق واکسن به شهروندان، نباید این احتمال را دور از ذهن دانست که طرح ترافیک به زمان قبلی خود یعنی ۶:۳۰ تا ۱۹ برگردد و البته باید دید که ستادملی مقابله با کرونا در تعامل با شهرداری تهران و پلیس چه تصمیمی در این خصوص اتخاذ خواهدکرد.

ارسال نظرات